اپل احتمالا بالاخره در حال ساخت قلم استایلوس خود است

اپل حق اختراع (پَتِنت) جدیدی را ثبت کرده‌ که در آن نشانه‌هایی از عَزم این شرکت برای ساخت قلم استایلوس دیده می‌شود.

0

علی‌رغم اینکه استیو جابز میانهٔ خوبی با قلم استایلوس نداشت اما باز هم اپل با استفاده از قلم برای دستگاه‌های دیجیتال خود غریبه نیست و در سال 1990 این شرکت در محصولی که از آن با نام نیوتون یاد می‌شد، از قلم استایلوس مخصوص به خود بهره می‌برده است. اگر دستگاه‌ PalmPilot را هم به یاد داشته باشید، احتمالاً خاطرتان هست که این محصول نیز از قلم پلاستیکی استفاده می‌کرد.

Apple-Newton
نیوتون؛ محصول سال 1990 اپل

همانطور که در ابتدا اشاره شد استیو جابز فقید دشمنی خاصی با قلم‌های استایلوس داشت و در مراسم رونمایی آیفون که حدود هفت سال پیش برگزار شد به صورت رسمی به کار گیری قلم را برای محصولات اپل نکوهش کرد. با تمام این موارد، در خبری که توسط AppleInsider منتشر شد، اشاره‌ای به ثبت حق‌اختراعی از جانب اپل تحت عنوان قلم استایلوس برای ارتباطات (Communicating stylus) باشماره 8,922,530 شده است.

اواسط ماه‌ گذشته نیز در فارنت خبری را منتشر کردیم که اپل پتنت مورد تنفر استیو جابز را ثبت کرده و این شرکت درخواست ثبت حق اختراع دستگاهی جدیدی را داده است که اطلاعات را میان صفحه‌نمایش و قلم سینک می‌کند. البته این نکته را نباید از خاطر دور کرد که اپل اختراعات ثبت‌ شدهٔ زیادی دارد که هرگز رنگ‌ آنها را در محصولات جدید این شرکت‌ ندیده‌ایم اما اگر حدس ما از روی ثبت اختراع جدید اپل درست از آب در بیاید با قلمی طرف هستیم که به شتاب‌سنج و حافظه داخلی مجهز است و ارتباط خود را از طریق وایرلس برقرار می‌کند.

با این حساب قلم استایلوس اپل قادر است تا دست‌نوشته و یا نقاشی را از یک دستگاه اپل به دستگاه دیگر منتقل کند. این ویژگی می‌تواند نظر تجّار، بازرگانان و افرادی که سِمَت‌های مدیریتی دارند را به خود جلب کند و از این طریق بازار فروش محصولات اپل گسترش یابد. از طرف دیگر مرد شماره یک اپل، آقای تیم کوک نیز نگرش منعطف‌تری به تغییرات جدید دارد و اگر تمام این نکات را در نظر بگیریم هیچ دور از ذهن نیست که سال آینده میلادی شاهد معرفی قلم استایلوس برای محصولات اپل باشیم.

venturebeat

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.