باز هم هواپیمای دیگری مفقود شد؛ پرواز AirAsia اندونزی با 161 سرنشین!

پس از ماجرای عجیب مفقود شدن هواپیمای شماره 370 مالزی حالا در آستانه سال جدید میلادی نوبت به هواپیمای دیگری رسیده است! ارتباط پرواز شماره QZ8501 هواپیمایی AirAsia با 155 مسافر و 6 خدمه یک ساعت پیش از رسیدن به مقصد با این هواپیمایی قطع شده است.

0

این هواپیمای ایرباس A320-200 که از اندونزی به مقصد سنگاپور در پرواز بود امروز صبح یکشنبه پیش از رسیدن به مقصد ارتباطش را از دست داده است. عملیات جستجو و نجات از همین حالا آغاز شده است. هواپیمایی سنگاپور در بیانیه‌ای می‌گوید: “عملیات جستجو و نجات توسط مسئولان اندونزی آغاز شده است.” هواپیمایی AirAsia نیز در تأیید این خبر توییت کرده است:

ایرآسیای اندونزی با تأسف تأیید می‌کند که پرواز QZ8501 از سورابایا به سنگاپور در ساعت 7:42 امروز صبح ارتباطش را از دست داده است.

علاوه بر این در خبر جدید شرکت ایرآسیا ادعا می‌کند این هواپیما پیش از قطع ارتباط و در حالی که کماکان به مرکز کنترل ترافیک هوایی اندونزی متصل بوده به دلیل مشکلات جوی درخواست تغییر مسیر داده است.

اگر تصور می‌کنید مفقود شدن دو هواپیما در دو سال متوالی بیش از حد غیرعادی است بد نیست سری به این مطلب در مورد تمامی هواپیماهای مفقود شده در چند دهه اخیر بزنید.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.