روسیه قصد جمع‌آوری DNA تمام مخلوقات جهان را در سر دارد

تا کنون هم مؤسسات زیادی در سراسر جهان در پی جمع‌آوری و ایجاد بانک‌های ژنی موجودات مختلف بوده‌اند امّا دانشگاه ایالتی مسکو احتمالاً روی دست همه‌ی آن بلند خواهد شد.

0

دانشگاه ایالتی مسکو می‌خواهد تا جایی که ژن‌ها قابل خواندن باشند، “کشتی نوح”ی از ژن‌های موجودات مختلف، اعم از زنده یا منقرض شده، تهیه کرده و آن‌ها را در دمایی پایین منجمد و نگهداری نماید. جای تعجب نیست که این امر مستلزم تعهد بزرگی‌ست. دولت روسیه باید حدود 194 میلیون دلار برای ساخت این پروژه عظیم، که حدود 430 متر مربع وسعت خواهد داشت، خرج کند تا بتواند تا سال 2018 میلادی آن را افتتاح نماید.

قرار نیست این کلکسیون فقط برای رجزخوانی ساخته شود! بلکه این دانشگاه امیدوار است بتواند ضمن شاغل کردن دانشمندان نسل جوان خود بتواند این بانک بزرگ خود را به سایر تأسیسات ژنتیکی در سراسر روسیه و سایر نقاط دنیا متصل کند تا راه برای محققان برای مقایسه ژنتیکی موجودات و حتی شبیه‌سازی ژنی موجودات جدید و کشف درمان بیماری‌ها هموارتر کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.