استفاده از گوشی‌های هوشمند نحوه عملکرد طبیعی انگشتان دست را تغییر می‌دهد

گوشی‌های هوشمند، امروزه جزء لاینفک زندگی ما محسوب می‌شوند که بدون شک بر روی رفتار و عادت‌های ما تأثیر می‌گذارند، اما این تأثیرات به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا تحقیقات جدید نشان از تغییر عملکرد انگشتان دست براثر استفاده مکرر از گوشی‌های هوشمند دارد.

0

امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن این دستگاه‌ها نفوذ نکرده باشند؛ این ابزارها، عادات رفتاری، زندگی و روابط ما را تحت تأثیر قرار داده‌اند، اما آیا این تغییر تنها به این روابط و عادات خلاصه می‌شود؟

محققان سوئیسی کشف کرده‌اند که کارکرد بخشی از کورتکس (لایه‌نازک خاکستری پوشانندهٔ سطح مغز) که با انگشت سبابه و شست در ارتباط است، به نسبت میزان استفاده‌ای که افراد از گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش لمسی می‌کنند، افزایش می‌یابد. جالب است بدانید دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر فردی در طول هفته مدام در حال فرستادن پیام به دوستان خود باشد، ناحیه قیدشده مغز وی به‌شدت فعالیت خواهد کرد، اما اگر این روند چند روز متوقف شود آن ناحیه نیز خاموش خواهد ماند.

البته تاثیرات مذکور تنها از گوشی های هوشمند امروزی نشات میگیرد، و گوشی های کلاسیک تاثیری بر روی افراد نمیگذراند.این تحقیقات همچنین نشان می دهند که مغز فرد،حالات لمسی انگشتش را به شیوه‌ای خاص درک می‌کند.البته هنوز به طور قطع نظری در رابطه با ضرر های احتمالی استفاده مکرر از گوشی های هوشمند ارائه نشده است.نتیجه این تحقیق از این رو جالب است که نشان می دهد هماهنگی بین ذهن و انگشتان یک فرد، خاص موزیسین ها نیست و حتی در افراد عادی نیز این هماهنگی دیده می‌شود.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.