سونی پیکچرز: فیلم مصاحبه روز کریسمس اکران خواهد شد

طی هفته‌های گذشته که  سونی پیکچرز مورد حمله سایبری توسط عده‌ای ناشناس قرار گرفته و هک شد، بسیاری از اطلاعات این شرکت که شامل 4 فیلم اکران نشده و تعدادی سناریوی فیلم‌های در حال تهیه و اسناد داخلی در مورد طرح‌های آینده این شرکت به بیرون درز کرد. پس از تهدید هکرهایی موسوم به گروه نگهبانان صلح، سونی اعلامم کرد که اکران فیلم جنجال‌برانگیز مصاحبه را لغو خواهد کرد، اما ساعاتی پیش مدیران این مجموعه خبر به نمایش درآمدن این فیلم  را در روز کریسمس به‌طور رسمی اعلام کردند.

0

همان‌طور که می‌دانید اخیراً کمپانی سونی پیکچرز توسط هکرهایی ناشناس هک شد و دلیل آن‌هم تولید فیلم توهین‌آمیز به رهبر کره شمالی اعلام گردید. پس از تهدیدات پی‌در‌پی هکرهای نگهبانان صلح سونی هفته پیش اعلام کرد که اکران این فیلم هیچ‌گاه انجام نخواهد شد، اما ساعاتی پیش یکی از مدیران سونی اعلام کرد که فیلم مصاحبه روز کریسمس به‌صورت رسمی اکران خواهد شد. در همین راستا خبرگزاری‌های متعددی همچون Hollywood Reporter، خبر به روی پرده رفتن فیلم ضد کره شمالی مصاحبه را تائید کردند.

شاید هک شدن اطلاعات سونی پیکچرز یکی از بحرانی‌ترین شرایط این کمپانی را در سال‌های اخیر رقم‌زده، اما همین اتفاق موجب آن شد که فیلم مصاحبه دارای اسم‌ورسمی در بین فیلم‌های کمدی سال شود، تا جایی که علاقه‌مندان به آن در سایت IMDb  امتیاز کامل ۱۰ دادند.

سونی نیز با درک علاقه شدید کاربران به تماشای این فیلم، نتوانست به سود سرشار از اکران آن پشت کند و اعلام کرده که فیلم مصاحبه در روز کریسمس در چند سینمای محدود ازجمله Plaza Atlanta و Alama Drafthouse به نمایش درخواهد آمد. بدین ترتیب باید منتظر ماند و واکنش هکرها را نسبت به این اقدام سونی در آینده دید. علاوه بر نمایش این فیلم در سینماها، شایعاتی نیز مبنی بر انتشار فیلم از کانال‌های دیگری همچون سرویس‌های آنلاین ویدئو به گوش می‌رسد.

علی‌رغم اینکه سونی اکران فیلم مصاحبه را در روز کریسمس تائید کرده، اما هنوز به دلایل امنیتی لیستی از سینماهایی که قرار است این فیلم را به نمایش درآورند در دست نیست. بدون شک این اقدام سونی از جنبه سیاسی نیز تبعاتی در پی خواهد داشت. در همین راستا رئیس‌جمهور امریکا که تا پیش از این کره شمالی را حامی هکرهای حمله‌کننده به سونی پیکچرز می‌دانست طی پیامی از این اقدام سونی ابراز خرسندی کرد.

در بیانه کاخ سفید آمده است :

رئیس‌جمهور تصمیم کمپانی سونی در راستای نمایش فیلم مصاحبه بسیار رضایت بخش ارزیابی کرده است. رئیس‌جمهور تا پیش از این نیز اعلام کرده که ما کشوری آزاد همراه با آزادی بیان و حق بیان هنری هستیم.تصمیم سونی نیز در جهت احترام به حق انتخاب مردم این کشور قلمداد می‌شود

شایان به ذکر است، داستان فیلم مصاحبه با بازیگری جیمز فرانکو در نقش یک خبرنگار اتفاق می‌افتد که پس از گذاشتن یک قرار مصاحبه با کیم جونگ-اون (رهبر کره شمالی با بازی رندل پارک) برای ترور او آموزش می‌بیند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.