گوگل بالاخره اولین نمونه مفهومی کامل خودروی بدون راننده خود را به جاده می‌آورد!

شرکت گوگل روز دوشنبه اعلام کرد اولین نسخه اولیه کامل‌شده از خودروی بدون راننده تولیدی این شرکت، آماده حضور در جاده‌هاست. البته این حضور صرفا جهت آزمایش بیشتر این خودرو خواهد بود.

0

در شبکه اجتماعی گوگل پلاس در این خصوص اینچنین عنوان شده است:

ما قصد داریم در تعطیلات سال جدید میلادی آزمایشات خود را انجام دهیم و امیدواریم با این خودرو، شما را در کالیفرنیای شمالی ملاقات کنیم.

 

این نسخه اولیه در واقع مجموعه‌ای از برنامه‌های شرکت گوگل مبنی بر تولید خودروی بدون راننده بدون قابلیت‌هایی مانند فرمان خودرو است.کریس آرمسون در پستی که در ماه می در وبلاگ خود منتشر کرده اظهارداشته بود:

این خودروها، فرمان، پدال گاز و ترمز ندارند، زیرا نیازی به آن‌ها ندارند. نرم‌افزارها و سنسورهای ما تمام این عملیات را برعهده می‌گیرند.

google self driving car sensors

هیچ توضیحات بیشتری در خصوص مشخصه‌های این خودرو اعلام نشده است. شرکت گوگل پیش از این اعلام کرده بود نهایت سرعت نسخه‌های اولیه مجهز به باتری، 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود و این خودروها برای استفاده و نه به عنوان وسیله‌ای تجملی تولید خواهند شد. شرکت گوگل در بیانیه‌ای اینچنین اظهارنظر نموده است:

ما بر روی نسخه‌های متفاوتی از طرح‌های خود کار کرده‌ایم. هریک از این طرح‌ها باتمرکز بر روی سیستمی خاص تولید شده بودند. به عنوان مثال قسمت‌هایی مانند فرمان و ترمزها با سنسورها جایگزین شده و مورد آزمایش قرارگرفتند. ما اکنون این سیستم‌ها را در یک خودرو در کنار یک‌دیگر قراردادیم تا عملکرد خودروی تولیدی را در قالب اولین خودروی بدون راننده به طور کامل بررسی کنیم.

شرکت‌های مختلفی بر روی قابلیت‌هایی مانند پارک خودکار کارکرده‌اند اما تا کنون هیچ خودرویی با قابلیت‌های اینچنینی روانه بازار نشده است. در صورتی که خودروهای بدون سرنشین توسعه یابند، می‌توانند همانند گوشی‌های هوشمند، جای خود را در میان کاربران و خریداران بازکنند.

BusinessInsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.