اپل اولین آپدیت امنیتی با نصب خودکار را برای رایانه‌های مک منتشر کرد

تا پیش از این کاربران رایانه‌های مک برای انجام به‌روزرسانی دستگاه خود مجبور بودند مراحل پیچیده‌ای را پشت سر بگذرانند. از طرفی طی کردن بعضی از این مراحل بنا به عقیده بعضی از کارشناسان امنیتی می‌توانست امنیت کل سیستم را به خطر اندازند، از این‌رو اپل پس از مدت‌ها، دوشنبه بسته به‌روزرسانی OS X NTP Security را برای کاربران مکینتاش منتشر کرد که می‌تواند به صورت خودکار بر روی سیستم نصب گردد.

0

تفاوت این بسته به‌روزرسانی با دیگر آپدیت‌ها منتشر شده برای رایانه‌های مک، عدم دخالت کاربر در دریافت و نصب آن است.

دلیل انتشار این آپدیت رفع حفره امنیتی خطرناکی بود که روز جمعه توسط کارشناسان در پروتکل NTP(Network Time Protocol) در OS X کشف شده بود. پروتکل Network Time Protocol برای تنظیم و همگام‌سازی دقیق ساعت سیستم‌ها و دستگاه‌ها با ساعت‌های اتمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. سرورهای NTP از یک ساختار سلسه‌مراتبی پیروی می‌کند که اصطلاحاً به آن‌ها Stratum گفته می‌شود.

بنا به گفته سخنگوی اپل، این شرکت خیلی وقت پیش قصد حذف نقش کاربران را در انجام به‌روزرسانی مکینتاش گرفته بود، اما بنا به نبود زیرساخت‌های کافی در حفاظت از کاربران این عمل اکنون اجرایی شده است.

  reuters

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.