Meizu M1 Note ؛ رونمایی از یک کپی ارزان‌قیمت اما قدرتمند اندرویدی از آیفون 5C اپل

در حالی که تقریباً می‌توان گفت بیشتر تولید کننده‌های چینی تصمیم گرفته‌اند دست از کپی‌برداری محصولات غربی برداشته و دستگاه‌های با طراحی منحصر به خودشان تولید کنند، باید اذعان کنیم اقلاً Meizu هنوز چنین تصمیمی نگرفته است.

1

حالا می‌توان فهمید که چرا چندی پیش رسانه‌های چینی دعوت‌نامه‌هایی دریافت کرده بودند که در تصاویر آن چیزی شبیه آیفون 5سی دیده می‌شد! همانطور که در تصویر هم می‌بینید، گوشی پلاستیکی جدید و تازه معرفی شده‌ی M1 Note به طرز شرم‌آوری دقیقاً از همان ترکیب رنگ‌های آیفون 5C بهره می‌برد: سبز، صورتی، سفید، زرد و آبی. با قیمت حدود 999 یوان چین (نزدیک 580 هزار تومان) این ارزان‌ترین گوشی اندرویدی Meizu است که برای رقابت با گوشی‌های رده‌ی زیر 1000 یوان شرکت‌هایی چون شیائومی و هواوی عرضه شده است.

meizu-m1-note-sim-tray

روی کاغذ M1 Note مشخصات خوبی دارد. این گوشی 2 سیم‌کارته یک نمایشگر IGZO به اندازه‌ی 5.5 اینچ دارد که با داشتن رزولوشن 1080p از رقیب ارزان‌تر خود، Xiaomi Redmi Note 4G با رزولوشن 720p وضوح تصویر بیشتری دارد. صفحه‌ی این گوشی با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. از دیگر مشخصه‌های این گوشی دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی همراه با فلش و دوربین دوم 5 مگاپیکسلی و باتری با ظرفیت مناسب 3140 میلی‌آمپر ساعت می‌باشد. تراشه‌ی به‌کار رفته در این گوشی MediaTek MT6752 با پردازنده‌ی 8 هسته‌ای Cortex-A53 1.7GHz با پیکربندی 64 بیتی می‌باشد و همچنین از پردازنده‌ی گرافیکی Mali T760 MP2 و 2 گیگابایت رم در آن استفاده شده است. مانند MX4 Pro، این گوشی هم از اندروید 4.4.4 کیت‌کت با رابط کاربری بسیار تغییر یافته‌ی Flyme 4.1 استفاده می‌کند.

iphone-5c-meizu-m1-note

کمبودهایی که M1 Note نسبت به MX4 Pro دارد نبودن سنسور اثر انگشت و قابلیت استفاده از حافظه جانبی microSD است؛ پس باید به همان حافظه داخلی 16 و یا 32 گیگابایتی خودتان را محدود کنید. برخلاف جنس پلاستیکی‌اش، M1 Note دارای ضخامت 8.9 میلی‌متر و وزن 145 گرم است. به نظر می‌رسد این دستگاه با داشتن لبه‌هایی پرداخت‌شده از iPhone 5C خوش‌دست‌تر باشد. با دیدن تصویر بالا کاملاً به شباهت این دو گوشی پی خواهید برد.

این گوشی قرار است در نیمه‌ی دوم ژانویه به بازار غربی راه پیدا کند و Meizu فعلاً در حال پیش‌فروش این گوشی در چین است و قرار است عرضه به مشتریان را از 30 دسامبر آغاز کند. قیمت نسخه 16 گیگابایتی 999 یوان چین (نزدیک 580 هزار تومان) و نسخه‌ی 32 گیگابایتی 1999 یوان چین (حدود 1 میلیون و 160 هزار تومان) تعیین شده است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مهران می‌گوید

    بنظرم نمیشه گفت شرم آور خوب ایفون توی طراحی همیشه پیشروعه و طراحیاش به ی سبک تبدیل میشه و میشه گفت فلان گوشی سبک طراحی آیفونه.
    بهرحال که گوشیه فوقلعاده ای بنظر میاد با توجه به قیمتش و میشه گفت خریدار ی گوشیه آیفون c با قابلیت اندروید 4.4.4رابط کار بری زیبای meizuو سخت افزار فوقلعاده قوی و صفحه 401 پیکسل 5,5اینچ در اختیار داره که فقط میشه گفت این فوقلعادست.