معرفی بی‌سر و صدای نسخه لمسی Chromebook 14 شرکت اچ‌پی

شرکت معتبر و بزرگ اچ‎پی لپ‎تاپ 14 اینچی Chromebook خود با نام کامل HP Chromebook 14-x050nr Touch را عرضه کرد. این لپ‎تاپ که دارای صفحه نمایش لمسی است، یکی از بهترین لپ‎تاپ‎های سازگار با سیستم عامل کروم است. در ادامه با فارنت همراه باشید.

0

مهمترین ویژگی این لپ‎تاپ، صفحه نمایش لمسی 14 اینچی با رزولوشن فول اچ‎دی دارای دیود نور افشان نور سفید (White LED) است. این لپ‎تاپ مجهز به کارت گرافیک Nvidia Tegra K1 با معماری Kepler به همراه 192 هسته‎ی CUDA، چهار گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. استاندارد ارتباط بی سیم این لپ‎تاپ از نوع Wi-Fi 802.11ac است.

HP-Chromebook-14-Touch-01

لپ‎تاپ کروم‎بوک اچ‎پی دارای یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 است و همچنین از درگاه HDMI نیز بهره می‎برد.باتری این لپ‎تاپ در حالت فول شارژ تا 8 ساعت کار مداوم می‎تواند توان لازم را ارائه کند. ابعاد این دستگاه 34.4x24x1.78 سانتی متر است. لپ‎تاپ Chromebook 14 Touch هم اکنون از طریق وب‎سایت این شرکت با قیمت 439.99 دلار قابل خریداری است. نسخه‎ی بدون صفحه لمسی حدود 140 دلار ارزان‎تر از این مدل است.

HP-Chromebook-14-Touch-02

تکنولوژی LED نور سفید در این چند سال اخیر توسعه یافته و در صنایع مختلف در حال به کار گیری است. پیش از این برای تولید نور سفید توسط LED نیاز به سه رنگ قرمز، سبز و آبی بود. در سال 2014 جایزه‎ی نوبل فیزیک به سه دانشمند به نام‎های هاروشی آمانو، شوجی ناکامورا و ایسامو آکازاکی برای طراحی و ساخت LEDهای کم مصرف با نور آبی تعلق گرفت که این ابداع منجر به تولید LEDهای دارای نور سفید گردید.

دیودهای قرمز و سبز از مدت‎ها قبل ابداع شده بود اما بدون نور آبی، لامپ‎های سفید قابل ساخت نبودند. لامپ‎های ال‌ای‌دی سفید از خود یک نور درخشان سفید منتشر می‌کنند و بادوام و از لحاظ انرژی به صرفه هستند. آن‎ها به طور مداوم در حال ارتقا بوده و به صرفه‌تر می‌شوند.

GSMarena HP

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.