میوه ممنوعه: شش اپلیکیشن که اپل ورود آن‌ها را به آی‌تونز ممنوع کرده است!

فروشگاه نرم‌افزاری اپل برای اکثر توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری مکانی ایده‌آل برای کسب درآمد به حساب می‌آید. از سوی دیگر این مرجع نرم‌افزاری محدودیت‌هایی دارد که رسیدن این برنامه‌ها به آن را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

0

نکته مهم‌تر اینکه علی‌رغم وجود صدها صفحه مکتوب و شرایط و ضوابط مختلف، همچنان فرآیند مشخصی برای پذیرفتن و یا ردکردن برنامه‌ها وجود ندارد که نهایتا باعث نوعی خودسانسوری در میان توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌شود. برخی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و یا نرم‌افزارهای خاص باتوجه به رویه یادشده از لیست فروشگاه نرم‌افزاری کنارگذاشته‌ شده‌اند. در برخی موارد این تصمیمات منطقی بوده و در برخی موارد برنامه‌ها قربانی سیاست‌های فروش و یا تصمیمات سیاسی می‌شوند.

پیش از این در مطلبی به ۸ اپلیکیشن فوق‌العاده اندروید که گوگل اجازه ورود آنها به پلی‌استور را نمی‌دهد اشاره کردیم حالا در این مطلب به شش اپلیکیشن که اپل اجازه ورود آنها با اپ‌استور خود را نمی‌دهد اشاره خواهیم کرد. اگر چه اینها تنها اپلیکیشن‌ها شامل این وضعیت نیستند و به اندازه اپلیکیشن‌های اندروید ممنوعه نیز فوق‌العاده به حساب نمی‌ایند! با فارنت همراه باشید تا در ادامه به تعدادی از معروف‌ترین برنامه‌هایی که شرایط یادشده در مورد آن‌ها صدق می‌کند اشاره کنیم.

اپلیکیشن After School

After School یک شبکه اجتماعی برای دانش‌آموزان دبیرستانی به شمار می‌آید که به محبوبیتی کم‌نظیر نیز دست یافته است. تیم هشت نفره پشتیبانی این برنامه علی‌رغم تلاش‌های فراوان برای محدودکردن محتوای نامناسب در این شبکه اجتماعی تازه‌ متولد شده، شاهد انتشار مطالبی مانند انتشار تصاویری از حمل سلاح به مدارس بوده‌اند. اپل این برنامه را برهم‌زننده نظم عمومی و حاوی محتوای خشن اعلام کرده و آن‌را از حضور در اپل اپ استور منع کرده است.

after school

 اپلیکیشن Phone Story

هجونامه‌ای در قالب یک برنامه که اپل آن‌را به علت ترسیم فرآیند ساخت آیفون به همراه تمام مشکلات اجتماعی پیرامون آن طرد کرده است. ادعای رسمی اپل برای حذف این برنامه آن است که این نرم‌افزار حاوی محتوایی در خصوص کار کودکان و سواستفاده از کارگران شرکت‌های مختلف است اما این انتقادات در حالی مطرح می‌شوند که تفکر اصلی حاکم بر این بازی، انتقاد و نه ترویج مشکلات یادشده است.

Phone-Story

اپلیکیشن Underworld: Drug Lords

این بازی دقیقا یک شبیه‌ساز برای خرید و فروش مواد مخدر است و به همین جهت از حضور در فروشگاه نرم‌افزاری اپل منع شده است.

underworld_drug-lords

اپلیکیشن Drone Strike Alert

برنامه‌ای که جنبه هشداردهنده در خصوص سیاست‌های خارجی آمریکا داشته و هرزمان که یک هواپیمای بدون سرنشین با اهداف جنگجویانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، هشداری را در قالب لرزش بر روی گوشی شما ظاهر می‌کند. اپل این برنامه را نیز از دم تیغ گذراند و مورد تحریم قرارداد.

Drone-Strike-Alert

اپلیکیشن Smuggle Truck

کامیونی حاوی مهاجرانی که از مرزهای پرماجرا عبور می‌کنند و با توجه به تصمیم اپل مبنی بر محتوای نامناسب و نژادپرستانه از حضور در جمع برنامه‌های اپل منع شد.

Smuggle-Truck

اپلیکیشن SweatShop

بازی که وجدان‌های خفته را هدف قرارگرفته تا با تحریک جوامع بشری، آن‌ها را به یافتن راه‌حلی در جهت رفع مشکلات اجتماعی سوق دهد. SweatShop شما را به عنوان یک مدیر کارخانه منصوب می‌کند تا در شرایطی دشوار، به قیمت اخراج افراد، استخدام کودکان در کارخانه و دیگر تصمیمات، تولید و بهره‌وری خود را افزایش دهید.

SweatShop

در واقع شرایط وحشتناک کار در برخی جوامع، موضوع اصلی این بازی است اما نهایتا در اقدامی عجیب، اپل این بازی را نیز از حضور در فروشگاه نرم‌افزاری خود منع کرد.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.