ارزش شیائومی به بیش از 45 میلیارد دلار رسید!

شیائومی یک شرکت الکترونیکی متعلق به بخش خصوصی چین است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های الکترونیکی در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های تلفن همراه و لوازم الکترونیکی مصرفی به شمار می‌آید. شاید در سال 2011 که اولین گوشی هوشمند شیائومی در چین عرضه شد، کسی انتظار نداشت که این شرکت ظرف چند سال بتواند به چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی همراه در دنیا مبدل شود.

0

بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت شیائومی، لی جون بیست و سومین مرد ثروتمند چین است، اما برخلاف انتظار این شرکت محصولات خود را با قیمت‌هایی رقابتی و حداقل سود به بازار عرضه می‌کند. شاید همین نکته باشد که شیائومی را به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی هوشمند در چین مبدل ساخته است.

بد نیست بدانید که این شرکت به تازگی موفق به جذب حدود یک میلیارد دلار سرمایه از طریق سرمایه گزاری شرکت‌های Ass-Stars Investment، DST Global و GIC شده است. این خبر قرار است به‌صورت رسمی دوشنبه هفته جاری اعلام شود، اما هم‌اکنون در تازه‌ترین برآوردهای تخمین زده شده ارزش شیائومی به بیش از 45 میلیارد دلار رسید است. در آخرین برآوردها که ابتدای ماه جاری انجام گرفت، ارزش این کمپانی 41 میلیارد دلار برآورد شده بود.

با این برآورد شیائومی به با ارزش‌ترین شرکت نوپای دره سیلیکون ولی تبدیل شده است. این شرکت در طول یک سال گذشته با اقداماتی که انجام داده، توانسته ارزش خود را حدود 239 درصد بالا ببرد که یک جهش فوق‌العاده محسوب می‌شود. از جمله دلایل موفقیت شیائومی می‌توان، توجه به بازارهای نوظهور و قیمت پایین محصولاتش اشاره کرد، شاید همین دلایل کافی باشد که کارشناسان به آن لقب اپل چین را داده‌اند.

businessinsider

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.