۱۲ برنامه امنیتی مفید برای مقابله و حذف ویروس و بدافزار از گوشی اندرویدی شما

در سال 2004 اولین ویروس گوشی های هوشمند با نام Cabir پا به عرصه وجود گذاشت. این ویروس درواقع یک بود که پیغامی خاص را بر روی صفحه‌نمایش دستگاه‌های آلوده نمایش می‌داد.

12

امروزه و 10 سال پس از ورود اولین ویروس گوشی‌های هوشمند، می‌توان ادعا نمود ویروس‌های کنونی میلیون‌ها بار خطرناک‌تر از پیشینیان خود هستند. برخی از این ویروس‌ها اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برند. برخی دیگر اطلاعات را به منابعی در کیلومترها دورتر از محل زندگی کاربران منتقل می‌کنند و حتی برخی، اطلاعات کاربران را به گروگان گرفته و کاربر را وادار می‌کنند پس از پرداخت هزینه‌ای، مجددا به اطلاعات خود دسترسی پیداکنند.

خوشبختانه تعداد دستگاه‌هایی که به این ویروس‌های خطرناک آلوده می‌شوند زیاد نیستند، با این وجود اگر شما از دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنید بد نیست برای جلوگیری از آلوده‌شدن به ویروس‌ها و یا بدافزارهای اینچنینی، از نرم‌افزارهای امنیتی استفاده کنید. نرم‌افزارهایی که در زیر به 12 مورد از بهترین‌های آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

اپلیکیشن F-Secure Mobile Security

این برنامه که از سوی شرکت مطرح سازنده نرم‌افزارهای امنیتی رایانه‌ای منتشر شده در واقع شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های امنیتی برای محافظت از دستگاه اندرویدی شما در مقابل بدافزارها و حمله‌های تحت وب است.

F-Secure-Mobile-Security

علاوه بر این، این نرم‌افزار از اطلاعات بانکی شما نیزمحافظت کرده و از تماس و یا ارسال پیامک توسط شماره‌هایی مشخص به شما جلوگیری می‌کند. در صورتی که گوشی هوشمند و یا تبلت شما سرقت شود F-Secure Mobile می‌تواند به مشخص کردن موقعیت مکانی دستگاه شما کمک کند.

اپلیکیشن Sophos Free Antivirus and Security

این ابزار تضمین می‌کند که دستگاه شما بدون افت کارایی و یا تاثیر منفی بر روی باتری پس از نصب آن، همواره عاری از بدافزارها و ویروس‌ها باقی بماند. بسته نرم‌افزاری شامل یک ویروس‌یاب، اسکنر تحت وب، محافظت داده‌های وب و نهایتا قفل از راه دور برای استفاده در مواقعی است که گوشی شما سرقت و یا مفقود می‌شود.

Sophos-Free-Antivirus-and-Security.jpg

اپلیکیشن ESET Mobile Security & Antivirus

مطمئنا اگر به دنبال یافتن یک برنامه امنیتی قابل اعتماد و البته سبک برای رایانه خود بوده‌اید، با نام ESET آشنا هستید. در حال حاضر برنامه آنتی ویروس و بسته امنیتی با نام ESET برای گوشی‌های اندرویدی نیز منتشر شده است.

ESET-Mobile-Security--amp-Antivirus

با میزان شناسایی 99.7 درصد، این برنامه از شما در مقابل بدافزارها محافظت کرده اما با دستورهای تحت پیامک می‌تواند در مواقع سرقت و یا مفقود شدن گوشی نیز به کمک شما بیاید.

اپلیکیشن Avast Mobile Security & Antivirus

Avast با عرضه آنتی ویروس، ضدجاسوس و محافظت در مقابل سرقت اطلاعات، حافظ امنیت دستگاه‌های اندرویدی شما خواهد بود. این پک امنیتی به یک دیواره آتشین نیز مجهز است که البته برای استفاده از آن باید دستگاه خود را روت کرده باشید.

Avast-Mobile-Security--amp-Antivirus

می‌توانید از قفل از رده دور جهت قفل‌کردن، مکان‌یابی و دسترسی به گزینه‌های پاک‌کردن اطلاعات در موارد سرقت دستگاه هوشمند خود استفاده کنید.

اپلیکیشن Kaspersky Internet Security

برنامه آنتی‌ویروس قابل اعتماد دیگری که باید مدنظر قراردهید، Kaspersky Internet Security نام دارد که از اطلاعات شما در مقابل ویروس‌ها، برنامه‌های جاسوسی و تروجان‌ها محافظت می‌کند. همانند برنامه‌های پیشین، این برنامه نیز به فیلتر تماس‌ها و گزینه‌هایی برای رهگیری دستگاه شما در صورت سرقت و یا مفقودی مجهز شده است.

Kaspersky-Internet-Security

اپلیکیشن AVG Antivirus Security

با استفاده از این برنامه می‌توانید به یک بسته امنیتی حاوی آنتی‌ویروس و ضد‌بدافزار از AVG دسترسی داشته باشید. در این برنامه امنیتی نیز می‌توانید از قابلیت قفل از راه دور و پاک‌کردن اطلاعات بهره ببرید.

AVG-Antivirus-Security.jpg

این برنامه از افرادی که بخواهند دسترسی غیرمجاز به دستگاه شما داشته باشند و سه بار برای ورود به دستگاه شما، گذرواژه را وارد کنند عکس می‌گیرد.

اپلیکیشن Avira Antivirus Security

همانند برنامه‌های پیشین‌، می‌توانید از این برنامه نیز در جهت پاک‌سازی بدافزارها استفاده کنید. این برنامه از شما در مقابل وب‌سایت‌های مشکوک محافظت می‌کند و البته با استفاده از آن می‌توانید لیست سیاهی از مخاطبانی که نمی‌خواهید تماسی از آن‌ها دریافت کنید، تهیه نمایید.

Avira-Antivirus-Security

اپلیکیشن Bitdefender Antivirus Free

آنتی‌ویروسی سبک با رابط کاربری ساده برای اندروید که استفاده اولیه از آن رایگان بوده اما در صورتی که بخواهید به نسخه کامل و قابلیت‌های قفل کردن از راه دور و پاک‌کردن اطلاعات دسترسی داشته باشید باید آن را خریداری کنید.

Bitdefender-Antivirus-Free

 اپلیکیشن Lookout Security & Antivirus

این برنامه امنیتی نیز به همه ابزارهای ضروری مورد نیاز شامل سدکننده آدر‌س‌های خطرناک وب، مشاور امنیتی! و همچنین قفل از راه دور با قابلیت پاک کردن اطلاعات تجهیز شده است.

Lookout-Security--amp-Antivirus.jpg

اپلیکیشن Dr.Web v.9 Anti-virus Light

این برنامه امنیتی نیز دستگاه شما را در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و نرم‌افزارهای گروگان‌گیری اطلاعات! محافظت می‌کند. قابلیت‌های ویژه شامل ضد‌هرزنامه و فیلترهای ضد سرقت اطلاعات و دیواره آتش داخلی نیز در این برنامه موجودند.

Dr.Web-v.9-Anti-virus-Light.jpg

اپلیکیشن McAfee Free Security & Antivirus

این نرم‌افزار نیازی به توضیح ندارد اما همین بس که بدافزارها را از دستگاه شما دور نگه‌داشته و دستگاه شما را در مقابل صفحات وب خطرناک محافظت می‌کند. این برنامه می‌تواند گوشی هوشمند و یا تبلت شما را از راه دور مکان‌یابی، قفل و اطلاعات آن را پاک کند.

McAfee-Free-Security--amp-Antivirus

این برنامه می‌تواند به طور سری از افرادی که دستگاه شما را در دست می گیرند، عکس بگیرد.

اپلیکیشن Comodo Security & Antivirus

آخرین گزینه معرفی و البته نه از لحاظ کم‌ارزش بودن آن، راه‌حل نرم‌افزاری کمدو برضد بدافزارهای اندرویدی است. علاوه بر محافظت دستگاه شما، این نرم‌افزار می‌تواند به فرمان‌هایی که از طریق پیامک صادر می‌کنید جواب دهد. در صورتی که دستگاه شما سرقت شود، می‌توانید از دستورالعملی خاص برای قراردادن یک گذرواژه جدید، گرفتن یک عکس و یا ارسال موقعیت مکانی بهره ببرید.

Comodo-Security--amp-Antivirus.jpg

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. مصطفی می‌گوید

    وقت منم گرفتی اه d:

  2. مهدی می‌گوید

    سلام
    من خودم به تازگی گوشیم آلوده به دوتا تروجان به نام های
    timeservice
    monkey test
    شده که تو رام نشسته و حتی با فلش هم برداشته نمیشه و فقط میشه قرطینش کرد…
    راه حلی دارید ممنون میشم (اندروید)

    1. yas.m می‌گوید

      سلام منم مشکل گوشی شمارادارم اگرراه حلی پیداکردی ممنون میشم بمن هم توصیه کنی

  3. آریسا می‌گوید

    سلام.عالیترین آنتی ویروس کدومه؟ از همش تعریف شده.نمیدونم کدومو انتخاب کنم

  4. yaser می‌گوید

    به جای انتی ویروس ..باید انتی ثیف درست حسابی بزنن برای اندروید… بزرگترین مشکل اندروید همینه… مث ios که kill switch نداره…کافیه گوشی رو از نو فلش بزنی و رام رو دوباره بزنی روی گوشی ..همه چی پاک میشه..الان بزرگترین نیزا اندروید همینه… یه برنامه ضد سرقت

  5. علیرضا می‌گوید

    اپ cm Security هم هست که از طرف موسسه av test برنده جایزه شده،به اون اشاره ای نشده بود.

  6. میرحامد می‌گوید

    360 security بهترینه مخصوصا با آپیدیت جدیدش

  7. اردلان می‌گوید

    آخه یه سوال خیلی واضحی که هست اینه که:
    واقعا آدم نیاز به آنتی ویروس رو موبایل داره؟!
    منظورم اینه که پس امنیت خود اندروید چی میشه؟!
    اصلا مگه ویروسی هم میشه؟!
    حالا اپلی ها نیاید بگید که آیفون ما ویروسی نمیشه هاا
    آره اپل عالیه (پینوکیو هم همین نظرو داره)
    من دارم از دید فنی تر نگاه میکنم
    همونطور که میدونید اندروید بر پایه لینوکسه و همه میدونن چقدر لینوکس محکم و ضد ویروسه
    من از این نظر گفتم
    واقعا نیاز به آنتی ویروس هست؟!
    کاش یه مقاله با این موضوع ارائه بشه

    1. Amir می‌گوید

      وقتمو گرفتی با نظرت………..

      1. اردلان می‌گوید

        اوهو
        ببخشین آقای پروقت
        یه کم از اون وقتت به من هم بده اگه زیاد داری
        خب آقای دکتر یه بار دیگه کامنتمو بخون بعد افاضات کن
        من گفتم نمیخواد؟!
        اگه درست نگاه کرده باشی من سوال پرسیدم و انتهای هر
        جمله ام یه علامت سوال هست
        شما که سلسله جبال دانش و وقتی خب بیا دلیل بیار و بگو حرف من غلطه
        من که آخرشم گفتم “کاش یه مقاله در این موضوع باشه” که
        یعنی واقعا نمیدونم نه اینکه بگم نمیخواد
        چون خود من هم در این مورد مطمئن نبودم
        فقط با کنایه بلدی بیای حرف بزنی؟!
        یه کم با دلیل و منطق (البته اگه داری) حرف بزن

        1. ماهان می‌گوید

          وقت منم گرفتی

    2. yaser می‌گوید

      وقت منم گرفتی :v