ناسا یک آچار را به ایستگاه فضایی بین‌المللی ایمیل کرد!

درگذشته اگر فضانوردی به ابزاری خاص نیاز داشت باید آن را در پروازهای بعدی به ایستگاه فضایی برایش ارسال می‌کردند که می‌توانست ماه‌ها به طول بیانجامد اما ظاهرا به لطف پرینترهای سه‌بعدی اوضاع فرق کرده است!

1

ماجرا از این قرار است که این مرتبه و هنگامی‌که Barry Wilmore فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی به آچار نیاز داشت، ناسا دیگر مانند گذشته نگران تاخیر احتمالی نبود و می‌دانست که چه‌کاری باید انجام دهد.

شرکت کالیفرنیایی Made in space که پرین‌تر سه‌بعدی در این ایستگاه را طراحی کرده بود نیاز ویلمور به آچار بکس را شنید و تصمیم گرفت یکی برایش ساخته و ایمیل کرد. این اولین پرینت سه‌بعدی در فضا نیست اما برای برآورده کردن نیازهای یک فضانورد این اولین بار است که یک شئ در زمین طراحی شده و برای ساخت به فضا انتقال پیدا می‌کند.

در آبان‌ماه گذشته فضانوردانی که در ISS یا ایستگاه فضایی بین‌المللی بودند، قطعه جایگزینی را برای پرینتر سه‌بعدی تازه نصب‌شده‌ای پرینت گرفتند. در کل 21 شئ در فضا پرینت گرفته‌شده که همگی برای آزمایش به زمین ارسال خواهند شد.

Mike Chen از شرکت Made in space می‌گوید که ما از این اشیا برای مشخص کردن تأثیرات طولانی‌مدت کمبود نیروی گرانش بر پروسه پرینت سه‌بعدی استفاده می‌کنیم تا بتوانیم اشیائی که در آینده در فضا پرینت گرفته می‌شوند را مدل‌سازی کرده و کارایی‌شان را پیش‌بینی کنیم.

Chen همچنین پروسه ارسال سخت‌افزار به فضا را توضیح داد. ابتدا قطعه توسط این شرکت در نرم‌افزار CAD مدل‌سازی می‌شود و بعد آن را به فایلی با فرمت مناسب برای پرینتر تبدیل می‌کنند. سپس این فایل قبل از انتقال به ISS به ناسا داده می‌شود. پرینتر سه‌بعدی در فضا کد را دریافت کرده و شروع به پرینت گرفتن می‌کند.

Chen می‌گوید: در ISS این فناوری هزینه کمتری برای آزمایش دارد. تکرار طراحی سریع‌تر داشته و تجربه امن‌تر و بهتری برای اعضای گروه دارد تا بتوانند قطعات جایگزین را برای قسمت‌های خراب شده بسازند یا ابزاری را در صورت نیاز تولید کنند.

arstechnica

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    خب ماده اولیه این پرینترها چی هست
    نمیشه که نامحدود باشه
    بالاخره تموم میشه
    با چندبار پرینت