مقامات آمریکا رسماً کره شمالی را مسئول هک سونی پیکچرز اعلام کردند

با وجود این‌که چندی پیش کره شمالی اتهام دست داشتن در حمله هکری به سونی پیکچرز را رد کرده بود حالا آمریکا ادعا می‌کند طبق تحقیقاتش این کشور مسئول هک غول فیلم‌سازی ژاپنی است.

0

در نتیجه حملات ماه پیش هکر های ناشناس به سرور های سونی پیکچرز، این کمپانی ساعاتی پیش اعلام کرد که اکران فیلم The Interview را در ۲۵ دسامبر لغو می‌کند. این تصمیم سونی احتمالاً ضررهای مالی قابل توجهی را برای این شرکت در پی خواهد داشت چرا که فیلم مصاحبه می‌توانست به یک کمدی محبوب در کریسمس تبدیل شود. ستاره‌های این فیلم «سث روگن» و «جیمز فرانکو» هستند که در آن سوءقصدی به جان “کیم جونگ-اون” رهبر کره شمالی انجام شده و در پایان فیلم نیز وی کشته خواهد شد.

به گزارش CNN، NBC و نیویورک تایمز مقامات آمریکا فردا رسماً کره شمالی را به عنوان مسئول هک سونی پیکچرز اعلام خواهند کرد. طبق این گزارشات دولت آمریکا براساس شواهد و مدارک به این نتیجه رسیده که کره شمالی در مرکز این حملات قرار داشته است هرچند که حملات از کشور دیگری صورت گرفته است. البته همان‌طور که می‌دانید کره شمالی پیش از این اتهام حملات را رد کرده بود.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.