10 چیز که بد نیست در مورد گلکسی نوت Edge سامسونگ بدانید!

با توجه به قابلیت‌های نرم‌افزاری و البته طراحی خمیده پنل مخصوص در Galaxy Note Edge، مطمئنا کاربران زیادی به خرید این دستگاه هوشمند سامسونگ تمایل نشان خواهند داد.

0

samsung-galaxy-note-edge-hardware-06

علی‌رغم انتشار بررسی‌های متعدد توسط وب‌سایت‌های حوزه تکنولوژی به نظر می‌رسد این فبلت هوشمند سامسونگ از قابلیت‌ها و البته نقاط ضعفی برخوردار است که تنها پس از کارکردن طولانی مدت، به آن‌ها برخورد خواهید کرد. این نکات که در 10 عنوان به رشته تحریر در می‌آیند می‌توانند یاری‌گر شما در انتخاب و یا حتی عدم انتخاب این دستگاه سامسونگ باشند. در ادامه با فارنت همراه باشید تا به این موضوعات بپردازیم.

مشابهت فراوان این دستگاه با گلکسی نوت 4

نام و زمان عرضه این دستگاه ممکن است شما را به اشتباه بیندازد اما نوت اِج از جهات بسیاری با نوت 4 مشابهت دارد. طراحی این دو دستگاه، جدا از لبه خمیده، شباهت‌های زیادی دارد و در زمینه مشخصات سخت‌افزاری هم به جز تفاوت اندک در سایز باتری، شباهت‌ها بسیار زیاد است.

note-edge-versus-note-4-hardware-18

در هر دو دستگاه شاهد صفحه‌نمایش باکیفیت و بارزولوشن بالا، دوربین بهبود یافته و قابلیت‌های نرم‌افزاری هوشمند هستیم. با توجه به تفاوت قیمت این دو دستگاه و البته عملکرد خوب نوت 4، بدنیست پیش از اقدام به خرید نوت اِج، نیم‌نگاهی هم به نوت 4 داشته باشید.

قابلیت‌هایی برای جلوگیری از لمس ناخواسته صفحه‌نمایش خمیده

یکی از نگرانی‌هایی که در برخورد با Note Edge خواهید داشت، امکان لمس اتفاقی بر روی صفحه‌نمایش خمیده موجود در لبه دستگاه است که نهایتا ممکن است عملکردی ناخواسته بر روی دستگاه را باعث شود.

note-edge-touch-rejection

سامسونگ در این زمینه از نرم‌افزار رد عملکرد شست دست بر روی دستگاه استفاده کرده تا صفحه‌نمایش حاشیه‌ای تنها به دنبال لمس‌های خاص باشد که تنها شامل لمس‌های افقی و عمودی و البته لمس به طور مستقیم بر روی یک آیکون است. این قابلیت، عملکردی مطلوب در رد لمس‌های دیگر دارد و نهایتا شست دست شما و یا حتی انگشت سرگردان شما نمی‌تواند باعث عملکردهای ناخواسته شود.

امکان استفاده از Note Edge با دست چپ

یکی دیگر از دغدغه‌‌های موجود، امکان استفاده از این دستگاه با دست چپ است. سامسونگ برای حل این مشکل نیز راه‌حلی را در نظر گرفته است. البته استفاده از دستگاهی با این ابعاد با یک دست، بدون توجه به دست راست یا چپ شما، کمی سخت به نظر می‌رسد.

note-edge-rotate-180

به نظر می‌رسد بهترین راه‌حل، گرفتن فبلت با یک دست و لمس صفحه‌نمایش با دست دیگر و یا با استفاده از S Pen می‌باشد. با این اوصاف اگر قصد دارید از این دستگاه با دست چپ خود استفاده کنید، سامسونگ تنظیماتی با نام Rotate 180 را بر روی لبه حاشیه‌ای قرارداده تا بتوانید رابط کاربری دستگاه را به طور کامل وارونه کنید و گوشی را بالعکس در دست بگیرد و استفاده کنید.

کلیدهای هوم و برنامه‌های اخیر نیز در قسمت پایین دستگاه نمایش داده خواهند شد و هیچ مشکلی برای استفاده از دستگاه نخواهید داشت، البته دیگران با دیدن گوشی به صورت وارونه در دستان شما ممکن است کمی تعجب کنند!

وجود نرم‌افزارهای شخصی‌سازی پنل به صورت محدود!

پنل‌ها و یا نرم‌افزارهایی که بر روی صفحه حاشیه‌ای دستگاه اجرا می‌شوند از قابلیت‌هایی هستند که توان بالقوه نوت اِج را بالفعل خواهند کرد. در زمان معرفی شاهد چندین و چند پنل بودیم که اکثر آن‌ها از سوی سامسونگ و البته با همکاری توسعه‌دهندگانی مانند یاهو و توییتر آماده شده بودند.

galaxy-note-edge-review-35

با گذشت چندین هفته از زمان معرفی این دستگاه، تنها شاهد یک پنل دیگر در گلکسی اپ استور بودیم بنابراین با قاطعیت می‌توان گفت اگرچه پنل‌های پیش‌فرض نصب شده بر روی گوشی، کارخود را به طور کامل انجام می دهند اما نباید انتظار حجم وسیعی از برنامه‌های مختلف برای استفاده در صفحه حاشیه‌ای این دستگاه را داشته باشیم.

S Pen بار دیگر با صلابت ظاهر شد

این دستگاه هوشمند نیز علی‌رغم بهره‌گیری از صفحه‌نمایش خمیده، همچنان یک دستگاه از سری نوت به شمار می‌آید. S Pen در این دستگاه مشابهت کامل با نوت 4 دارد و هرآنچه در نوت 4 قابل استفاده است در نوت اج نیز می‌توانید به کار ببندید. حتی می‌توانید از اس پن برای کار بر روی صفحه جانبی استفاده کنید. البته قابلیت منحصر به فردی برای اس‌پن بر روی این صفحه ایجاد نشده اما همین قابلیت‌های موجود نیز راضی‌کننده و کافی هستند.

samsung-galaxy-note-edge-hardware-13

 عرض بیشتر دستگاه و نگه‌داشتن سخت آن با یک دست

اگرچه خرید دستگاه‌های بزرگ به شما قابلیت‌هایی از جمله صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را ارائه می‌دهند اما به همان اندازه کارکردن با یک دستگاه را سخت‌تر می‌کنند. نوت 4 نیز از این قاعده مستثنی نبوده و البته با اجرای تمهیدات نرم‌افزاری می‌توانید کار با یک دست را ساده‌تر کنید.

samsung-galaxy-note-edge-hardware-12

حال در Note Edge شاهد افزایش عرض صفحه‌نمایش هستیم. افزایش عرضی که کارکردن با دستگاه را در کنار صفحه‌نمایش حاشیه‌ای دشوارتر خواهد کرد، بنابراین به طور پیش‌فرض، کارکردن با دستگاه آن‌هم با یک دست را از نظر خود دور سازید.

کاهش استفاده از فلز در بدنه دستگاه

پیش از این در خصوص تفاوت‌های طراحی کم نوت اِج و نوت 4 صحبت کردیم اما مدنظر داشته‌باشید که یکی از تفاوت‌هایی که با اضافه‌کردن صفحه‌نمایش خمیده به دستگاه ایجاد شده، کاهش میزان استفاده از فلز در بدنه دستگاه است.

samsung-galaxy-note-edge-hardware-14

اگرچه هنوز هم سردی فلز موجود در کناره‌های دستگاه را احساس می‌کنید اما این میزان نمی‌تواند با مقدار فلز استفاده شده در نوت 4 برابری کند. با توجه به استفاده از لبه خمیده، تصمیم برای استفاده بیشتر از پلاستیک در بدنه دستگاه اتخاذ شده و نهایتا نوت اِج کمی‌ ارزان‌قیمت‌تر از نوت 4 به نظر می‌رسد. این درحالیستکه در واقعیت، این دستگاه در حدود 140 دلار از نوت 4 گران‌تر است.

تعبیه کلید روشن و خاموش در بالای دستگاه و دشواری‌های آن

با توجه به عرض بیشتر صفحه‌نمایش و همچنین استفاده از صفحه کناره‌ای منحنی، نوت اِج کمی بزرگ‌تر از آنچه که هست به نظر می‌رسد اما یکی دیگر از مشکلات مرتبط با بزرگی دستگاه، دسترسی سخت به کلید روشن و خاموش در بالای دستگاه است.

power-button-galaxy-note-edge

با توجه به صفحه نمایش منحنی، امکان تعبیه این کلید در سمت راست این دستگاه وجود نداشته و بنابر دلایلی سامسونگ این کلید را در سمت چپ نیز قرارنداده است. خوشبختانه با استفاده از کلید فیزیکی هوم می‌توانید صفحه‌نمایش را روشن و گوشی را از حالت قفل خارج کنید اما وقتی بخواهید این صفحه‌نمایش را خاموش کنید باید دست خود را به کلید خاموش و روشن برسانید.

در این مورد، استفاده از قابلیت نرم‌افزاری برای لمس دوباره صحفه‌نمایش برای خاموش شدن صفحه می‌تواند گره‌گشا باشد. قابلیتی که ممکن است در به‌روزرسانی‌های بعدی شاهد آن باشیم. در حال حاضر با استفاده از گزینه‌های نرم‌افزاری مانند Screen off and lock و یا برنامه‌ای مانند Screen off می‌توانید صفحه‌نمایش خود را به روش‌هایی ساده‌تر از فشردن کلید خاموش و روشن، خاموش کنید.

تنها دو رنگ برای انتخاب وجود دارند

اگر تصمیم شما برای خرید این دستگاه هوشمند، قطعی است باید بدانید که این دستگاه تنها در دو رنگ سیاه و سفید عرضه خواهد شد. اگرچه این دو رنگ طیف زیادی از سلیقه‌های کاربران را پوشش می دهد اما باید مدنظر قراردهید که خبری از رنگ‌های طلایی و صورتی نظیر نسخه‌های عرضه شده برای نوت 4 نیست.

Note_Edge_Black_White

با این اوصاف نگران نباشید زیرا باتوجه به صفحه‌نمایش منحنی در لبه دستگاه، چشمان زیادی حتی بدون بهره‌گیری از رنگ‌های مختلف برای دستگاه شما، به گوشی شما خیره خواهند شد.

قیمت بالاتر Note Edge

اگرچه از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت‌های زیادی میان این دستگاه و نوت 4 وجود دارد اما سامسونگ افزایش قیمت معناداری را به علت استفاده از صفحه‌نمایش حاشیه‌ای بر روی این دستگاه اعمال کرده است.

samsung-galaxy-note-edge-hardware-02

در حال حاضر اپراتورهای آمریکایی عرضه کننده این دستگاه نیز قیمت 140 دلار اضافه را در مقایسه با نوت 4 برای این محصول درنظر گرفته‌اند و این قیمت در بازارهای دیگر حتی از این نیز بیشتر است. البته پرداخت مبلغ بیشتر به خاطر بهره‌گیری از صفحه‌نمایش منحنی شکل لبه‌ای، چیزی است که به نظر شما بستگی دارد.

Androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.