مشخصات احتمالی و عجیب از تبلت 13 اینچی سونی Xperia Z4 Tablet Ultra درز کرد

بنابر آخرین شایعات سونی هم قصد دارد پس از سامسونگ و احتمالاً اپل وارد بازار تبلت‌های غول‌پیکر شود. مشخصاتی که امروز از اکسپریا زد4 تبلت اولترا درز کرده است کمی غیرقابل باور است اما اصلاً هم ناراحت نمی‌شویم اگر سونی چنین تبلتی را روانه بازار کند.

2

بنابر آخرین شایعه سونی در حال کار بر روی یک تبلت 13 یا دقیق‌تر بگوییم 12.97 اینچی است که وضوح خارق‌العاده 3840 در 2400 پیکسل را یدک می‌کشد! این وضوح تاکنون در میان تبلت‌ها و شاید لپ‌تاپ‌ها بی‌سابقه است و در این تبلت می‌تواند تراکم پیکسلی 350 پیکسل بر اینچ را ایجاد کند. خوب است بدانید مدل 15.4 اینچی مک‌بوک پرو رتینا وضوحی برابر با 2800 در 1800 پیکسل و گلکسی نوت پرو 12.2 سامسونگ نیز وضوحی برابر با 2560 در 1440 پیکسل دارد. بنابر این شایعه فناوری‌های Live Color و X-Reality سونی نیز به کیفیت بیشتر صفحه‌نمایش کمک می‌کنند.

مسلماً چنین وضوح بالایی نیازمند توان پردازشی و مخصوصاً گرافیکی بالاییست. پردازنده 64 بیتی و 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 810 با فرکانس 2.86 گیگاهرتز قرار است با پردازنده گرافیکی Adreno 430 از عهده این کار بربیاید و 6 گیگابایت رم (بله درست خواندید!) در یک چینش 2 رم 3 گیگابایتی LPDDR4 مسئولیت مالتی‌تسکینگ را برعهده بگیرد. حافه داخلی 64 گیگابایتی و ضخامت 8.6 میلی‌متر از دیگر مشخصات اعلام شده هستند.

در این تبلت سونی ظاهرا قرار است از یک سنسور Exmor RS 1/2.3” با وضوح 8 مگاپیکسل و توانایی فیلم‌برداری 4K استفاده کند. تصور کنید (یک تبلت 13 اینچی غول‌پیکر را جلوی صورتتان گرفته و قصد فیلم‌برداری دارید!) به هر حال فناوری‌های صدای فراگیر و وضوح بالا نیز با 12100 میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری احتمالاً تجربه بی‌نظیری را برای تماشای فیلم فراهم خواهند کرد.

با وجود این‌که دوست داریم این مشخصات صحیح باشد اما باور آن کمی سخت است. جهش یکباره سونی از وضوح 1080p به 2400p (و نه QHD) و همچنین 6 گیگابایت رم باور موضوع را دشوار می‌کند. همچنین تصویر نمایش‌داده شده به عنوان یک تبلت 13 اینچی قابل قبول نیست چرا که استفاده از این تبلت با نسبت تصویر 16:10 به صورت عمودی تقریباً غیرممکن بوده و در این وضوح صفحه آیکن‌هایی به این بزرگی اصلا جالب نیستند. علاوه بر این خوشحال می‌شویم سونی فکری هم به حال نام‌گذاری‌های طولانی محصولاتش کند: سونی اکسپریا زد 4 تبلت اولترا!

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. sony می‌گوید

    ما همیشه عاشق سونی بودیم و هستیم.غول تکنولوژی داره تبلت 13اینچی تولید میکنه.به به.عاشقتم سونی

  2. حمیدرضا می‌گوید

    قبلا هم محصولات سونی را به چنین مشخصاتی بال و پر دادند، اما وقتی به صورت رسمی معرفی شدند از بال و پرشون خبری نبوده!!! سونی هیچ وقت جهش سریع به جلو نداشته، که بالعکس منتظر میمونه تولید کنندگان دیگه بهترین محصول را تولید کنند و ببینه آیا شکست میخورند یا پیروز می شند و بعد خود سونی بعد از یکسال عقب تر از تولیدکنندگان اون محصول را تولید میکنه که هیچ جذابیتی برای کاربران نداره….
    البته خودم طرفدار محصولات سونی هستم، اما این یکی از جنبه های بد سونی هست!