قابلیت جدید گوشی‌های لومیا، کنترل تماس‌ها با حرکت دادن گوشی

ویندوز فون پلتفرمی است که با دیگر سیستم‌عامل‌های موبایلی بازار چه از نظر ظاهری و چه نوع افرادی که آن را انتخاب می‌کند متفاوت است. امروز مایکروسافت یک ویژگی جدید به این سیستم‌عامل با نام Gestures افزود. به‌طور خلاصه اگر بخواهیم Gestures را توصیف کنیم، برنامه‌ای است که با آن می‌توانید تنظیمات تماس را با حرکت دادن گوشی کنترل کنید.

2

Gestures به معنی حرکات بدن بوده و اکنون تنها برای گوشی‌های لومیا قابل دریافت است. قابلیت جدیدی که این برنامه به گوشی شما اضافه خواهد کرد توانایی کنترل تنظیمات تماس با حرکت دادن گوشی است. این بدان معناست که شما می‌توانید بدون این‌که به صفحه گوشی هوشمند خود دست زده، به تماس‌های دریافتی پاسخ دهید،آن را رد کنید و یا اعمال این‌چنین را اعمال کنید.

Gestures Beta

مایکروسافت در وصف امکانات این برنامه به نکات زیر اشاره کرده است:

– پاسخ‌گویی خودکار تماس‌ها با قرار دادن تلفن در کنار گوش

– قطع کردن صدای میکروفون با قرار دادن گوشی روی سطح افقی و صاف به‌طوری که صفحه‌نمایش رو به زمین باشد.

– فعال کردن بلندگو با قرار دادن گوشی روی یک سطح افقی و صاف به‌طوری که صفحه‌نمایش رو به آسمان باشد.

– فعال کردن حالت بی‌صدا در زمان زنگ خوردن گوشی با چرخاندن صفحه رو به سمت زمین.

متأسفانه لومیا های ۵۳۰، ۶۳۰ و ۶۳۵ قادر به استفاده از این برنامه نیستند که احتمالاً به خاطر عدم وجود حس‌گرهای مورد نیاز است.

طبق اعلام مایکروسافت پس از نصب و اجرای برنامه، گوشی نیاز به ریست شدن دارد تا یک آپدیت مختصر روی آن انجام شود. اگر شما هم تمایل دارید Gestures را بر روی لومیای خود داشته باشید، می‌توانید آن را از لینک زیر دریافت نمایید.

 

gestures

Windows-Phone-Store-Badge-Download-Black

windowscentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    ممنون عالی بود توی استور خیلی دنبالش گشتم ولی پیدا نکردم

  2. هادی می‌گوید

    oخیلی باحاله. ایول مایکروسافت. عالی