شیشه جلو هوشمند خودروهای جگوار نقاط کور دید راننده‌ را کاملا حذف خواهد کرد

0

در شیشه جلو هوشمند جگوار شناسایی تمام خطرات جاده‌ای دشوار است. آینه‌ها و دوربین‌ها چیزهایی را که در پشت خودرویتان قرار دارد نشان می‌دهند، اما هنوز ستون‌های سقف ماشین می‌تواند عابران پیاده سربه‌هوا و راننده‌های عصبی را پنهان کند. این چیزیست که ظاهرا جگوار فکری به حال آن کرده است!

شرکت جگوار برای حل این مشکل در نظر دارد از شیشه جلو هوشمند خودرو با دید مجازی و 360 درجه برای محصولات خود بهره ببرد تا حتی ستون سقف ماشین هم نتواند مانعی برای دید شما باشد.

پروژه به‌روزرسانی برای شیشه جلو هوشمند این شرکت از دوربین‌ها برای ساخت ستون‌های سقف شفاف استفاده می‌کند که خطراتی که نمی‌توانید ببینید را نشانتان می‌دهد و باعث می‌شود لحظه‌ای بیشتر برای عکس‌العمل داشته باشید.

این شیشه در واقع هدایتی بدون حواس‌پرتی را برای راننده فراهم می‌کند، یعنی شیشه، یک خودرو را نمایش می‌دهد که به راننده نشان می‌دهد به چه سمتی باید بپیچد. شبیه وقتی‌که به دنبال خودروی دوستتان می‌روید.

این فناوری هنوز در اواسط راه کامل شدن است و احتمالاً به نرم و روانی که در ویدیو می‌بینید نخواهد بود، اما وعده‌ی آینده‌ای را می‌دهد که دیگر غافلگیر نخواهید شد.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.