به کجا چنین شتابان؟؛ شیائومی سال آینده یک گوشی فوق‌ارزان 80 دلاری خواهد ساخت!

با نگاهی به برچسب قیمت گوشی‌های شیائومی و اختلاف بالای قابل توجه آن نسبت به دیگر گوشی‌های مشابه هم‌رده می‌توان فهمید که چرا دسترسی به شیائومی سخت‌تر است.

0

شیائومی که به تازگی “اپل چینی” لقب گرفته، اکنون در لیست برترین‌های بازار گوشی‌های هوشمند قرار گرفته و برخی دیگر از برندهای محبوب جهانی را در بازار پشت سر گذاشته است. هر چند که بنا بر پیش‌بینی‌ها در آینده جایگاهی فراتر از جایگاه فعلی خواهد داشت.

شیائومی بر خلاف برخی سازندگان همکارش تنوع بیش از اندازه برای محصولاتش لحاظ نکرده است. “شیائومی می 4” ، پرچم‌دار و بالارده‌ترین گوشی این خاندان است. پس از آن “شیائومی ردمی نوت” به عنوان یک گوشی فوق میان‌رده، رتبه بعدی را به خود اختصاص می‌دهد و در پایان نوبت به شیائومی هانگمی 1s می‌رسد که در پایینترین رده این تقسیم‌بندی قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد این مهمان تازه‌وارد اندرویدی تا سال 2015 به جمع بقیه خواهد پیوست و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. شایعات منتشر شده قیمت این اسمارت‌فون را حدود 81 دلار برآورد کرده‌اند. یکی از نکاتی که پشت این شایعه قرار دارد این است که BOE، تولید کننده چینی پنل‌های صفحه نمایش، در لیست تأمین‌کنندگان قطعات شیائومی دیده می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته که در حال حاضر شیائومی در گوشی‌های رده بالای خود از پنل‌های شارپ و ژاپن دیسپلی استفاده می‌کند و در مورد گوشی‌های میان‌رده کمپانی Optronics AU این نوع پنل‌های نمایشی را فراهم می‌کند. به این نتیجه می‌رسیم که BOE می‌تواند در ساخت گوشی‌های پایین رده با شیائومی همکاری داشته باشد.

Xiaomi Redmi1S احتمالا همان گوشی 80 دلاری شیائومی خواهد بود
Xiaomi Redmi1S احتمالا همان گوشی 80 دلاری شیائومی خواهد بود

تاکنون شایعات زیادی درباره Xiaomi Redmi1S این عضو ارزان قیمت و تازه‌وارد خانواده شیائومی شنیده‌ایم که از قبل، چراغ سبز دریافت گواهینامه‌اش را از سازمان صدور گواهینامه TENAA گرفته است. اما سوالاتی که همچنان مطرح است: آیا این گوشی واقعا 80 دلار است؟ خب! کمی جای شک است. اما با توجه به این که گوشی‌های چینی حداقل دوبرابر این قیمت را دارند، این اسمارت‌فون جدید شیائومی همه ما را شگفت‌زده خواهد کرد!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.