عرضه نسخه پیش‌نمایش اسکایپ با قابلیت ترجمه همزمان برای ویندوز

حدود 5 ماه پیش ساتیا نادلا در کنفرانسی مطبوعاتی خبر از ارائه سرویس ترجمه همزمان گفتار را در پیام‌رسان اسکایپ داد. فنّاوری ترجمه همزمان اسکایپ در واقع تشکیل شده از سه فنّاوری شناسایی صدا، تبدیل متن به گفتار و ماشین ترجمه است. در همین راستا مایکروسافت امروز نسخه پیش‌نمایش اسکایپ باقابلیت ترجمه همزمان را برای ویندوز منتشر کرد.

0

اسکایپ که هم‌اکنون توسط مایکروسافت مدیریت می‌شود و بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. طبق برآوردهای انجام حدود یک سوم ترافیک مکالمات بین‌المللی در این اختیار این پیام‌رسان باسابقه است. شاید همین حجم بالای محبوبیت، مایکروسافت را بر آن داشت تا اسکایپ را تبدیل به یک پلتفرم کند. بر همین اساس امروز شاهد اولین اقدامات عملی درموندی‌ها با عرضه نسخه پیش‌نمایش اسکایپ که می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای ترجمه صوتی را انجام دهد هستیم.

البته این قابلیت اکنون تنها از زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی پشتیبانی می‌کند، اما مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از 40 زبان زنده دنیا را به آن اضافه کند. شیوه کار این سیستم بدین ترتیب است که کاربر شروع به صحبت می‌کند، اسکایپ شروع به تشخیص صدا و تبدیل آن به متن کرده سپس متن صحبت‌های کاربر الف به زبان کاربر طرف مقابل ترجمه می‌شود. در مرحله آخر سیستم تبدیل متن به گفتار ترجمه را به‌صورت گویا برای کاربر مقابل می‌خواند. . این نکته را باید یادآور شویم که اسکایپ برای پایین آوردن میزان خطای ترجمه صوتی، متن آن را نیز در گوشه صفحه به فرد دوم نمایش می‌دهد.

مایکروسافت حدود ۱۰ سال بر روی این پروژه سرمایه‌گذاری و وقت گذاشته و شاید سخت‌ترین مرحله، تبدیل و فهماندن بیان گفتاری به سیستم  و سپس بیان نوشتاری آن بوده است. هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که قابلیت ترجمه همزمان گفتاری اسکایپ در آینده از چه زبان‌هایی پشتیبانی خواهد کرد، اما از آنجا که زبان فارسی در بین ملل مختلف دارای محبوبیت زیادی است، امیدواریم مدیران مایکروسافت آن را از قلم نینداخته باشند.

شاید تا چند سال پیش این ویژگی را در تنها می‌توانستیم در فیلم‌های علمی تخیلی جستجو کنیم، اما اکنون شاهد ارائه آن تحت نسخه پیش‌نمایش اسکایپ هستیم.
اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از این سرویس هستید، می‌توانید برای درخواست دریافت لینک دانلود نسخه تحت ویندوز ۸٫۱ آن به این صفحه مراجعه کنید.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.