یوتیوب امکان به اشتراک‌گذاری بخشی از ویدیوها را به صورت تصاویر GIF فراهم کرده است

احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی مختلف دیده‌اید که گاهی تکه‌ای خنده‌دار از یک فیلم یا سریال را به شکل یک تصویر متحرک GIF به اشتراک می‌گذارند. حالا یوتیوب این قابلیت را به وب‌سایت خود اضافه کرده است.

0

با این ابزار جدید می‌توانید قسمتی از ویدئو را انتخاب کرده و با گزینه Share آن را به صورت تصویر متحرک GIF درآورید. این قسمت از ویدئو می‌تواند حداکثر 5 ثانیه باشد و نمی‌توانید تکه‌های مختلفی از ویدئو را به یکدیگر بچسبانید اما امکان اضافه کردن نوشته به بالا و پایین آن و ایجاد یک “میم” وجود دارد.

فایل GIF حاصل در سرورهای خود یوتیوب ذخیره شده و می‌توانید از آن‌ها به صورت embedded در وب‌سایت خود استفاده کرده (البته اگر شما و خوانندگانتان به یوتیوب دسترسی داشته باشید!) و یا آن را دانلود کنید. این ویژگی البته تنها برای برخی ویدئوها فعال است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی برای سایر کانال‌ها نیز فعال می‌شود. احتمالاً آپلودکننده ویدئوها باید چنین قابلیتی را فعال کند و شاید هم این قابلیت فعلاً به صورت آزمایشی اضافه شده باشد.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.