گوگل ۱۹ میلیون دلار سفارش کودکان در پرداخت‌های درون برنامه‌ای را به والدین باز می‌گرداند

از سه ماه پیش گوگل با کمیسیون تجارت فدرال یا همان FTC درمورد پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای دست‌به‌گریبان است. دقیقا مشکلی که چندوقت پیش‌تر دامن‌گیر اپل و آمازون نیز شده بود. حالا پس از سه ماه گوگل تصمیم گرفته مبالغی که بیشتر کودکان از طریق پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازی‌های اندروید از حساب والدینشان خارج کرده‌ بودند را پس دهد.

0

پرداخت‌های پولی درون‌برنامه‌ای که در اکثر اپلیکیشن‌های رایگان امروزی وجود دارند در برخی از موارد با استفاده بی‌رویه و بدون ملاحظه کاربران خردسال باعث بروز مشکلات و خالی‌شدن ناخواسته حساب بانکی والدین‌شان می‌شوند. مشکلی که اپل با اضافه کردن مراحل امنیتی مختلف حین انجام خریدهای مکرر آن‌را به نوعی حل کرده بود. اما گوگل جدیدا با این مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کند و نهایتا تصمیم گرفته پرداخت‌های ناخواسته‌ای که از داخل برنامه‌ها انجام شده بود را به کاربران برگرداند. مبلغی که از مرز 19 میلیون دلار می‌گذرد!

به گفته Phandroid ، گوگل جدیدا به کاربرانش ایمیلی با محتوای قوانین جدید پلی‌استور اندروید برای جلوگیری از این‌چنین خرید‌های بیش‌از حد و بدون اجازه درون‌برنامه‌ای می‌فرستد. و هم‌چنین طبق توافقی که با FTC داشته، به کاربرانی که هزینه‌های زیادی را از این طریق تا پایان سال 2015 از دست بدهند، این امکان را می‌دهد که نسبت به درخواست بازپس‌گیری مبالغ اقدام کنند.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.