اینتل پلتفرم «اینترنت اشیاء» خود را رونمایی کرد

با بررسی فعالیت‌های اخیر اینتل به ویژه در نمایشگاه CES با قاطعیت می‌توان نظر داد که این شرکت و زیرمجموعه‌های آن با سرعت در حال جهت‌گیری به سمت توسعه اینترنت اشیا هستند.

0

قرارداد این غول دنیای تراشه‌ها با شرکت‌هایی مانند سامسونگ و دل در ابتدای سال جاری میلادی نیز نشان از این مهم دارد. اکنون اینتل از این نیز فراتر رفته و با معرفی پلتفرم اینترنت اشیا خود قصد دارد شرکت‌های دیگر را برای تست، استفاده و ایمن‌سازی دستگاه‌های هوشمند یاری کند.

هرآنچه این شرکت انجام می‌دهد در واقع پاسخی مستقیم به فعالیت‌های شرکت کوالکام است که درچند وقت اخیر توانسته گوی سبقت در زمینه تولید تراشه‌های موبایلی را از اینتل برباید.

به نظر می‌رسد اینتل این‌بار به درستی خطر آغاز دیرهنگام و روند کند در توسعه تکنولوژی‌های جدید را دریافته و دست به تکاپوی مثال‌زدنی زده است.

Intel+IoT+platform

این شرکت همچنین از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جدید برپایه اینترنت اشیا رونمایی کرده که می‌توانند به راحت‌تر شدن زندگی کمک کنند. پلتفرم اینتل مانند بلوک‌های یک‌ساختمان هستند که در تعامل با یکدیگر شما را به سرانجام می رسانند.

یکی از اهداف این پروسه ایجاد روشی ساده‌تر برای اتصال به مراکز اطلاعاتی به منظور تحلیل داده‌های بدست آمده از سنسورهای دستگاه‌های مختلف است.

استفاده از پردازنده‌های با کارایی بالای Xenon اینتل می‌تواند به بالاتررفتن قابلیت‌های محاسباتی این شبکه کمک کند. درآمد قسمت اینترنت اشیا شرکت اینتل در سه ماهه گذشته نزدیک به 530 میلیون دلار بوده است که البته این مجموع 4 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می‌دهد.

 

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.