شارژرهای بی‌سیم برای تبلت‌ها بالاخره سال آینده از راه می‌رسد

وقت آن دارد می‎رسد که از شارژرهای سیمی دست بکشید و به سمت تکنولوژی راحت و بی دردسر شارژرهای بی‎سیم روی بیاورید.

0

مدتی هست که منتظر اجراشدن استاندارد Rezence و تولید لپ‎تاپ‎هایی با شارژرهای بی‎سیم هستیم. استاندارد Rezence نام تجاری تکنولوژی Alliance for Wireless Power، به اختصار A4WP است که شرکت‎های بزرگی همچون اینتل، سامسونگ، ال‎جی و کوالکوم در این پروژه‎ی بزرگ همکاری می‎کنند تا با به‌کارگیری پدیده تشدید یا رزونانس مغناطیسی، سطوحی مانند میز را به ایستگاه‌های شارژ بی‌سیم تبدیل کنند.

در این میان شرکت Freescale، که شرکتی آمریکایی و دارای تخصص در زمینه‎ی نیمه‎رساناها، ریزپردازنده‎ها، ریزکنتر‎گرها و پردازشگرهای سیگنال دیجیتال است، گام بزرگی به سمت واقعی کردن این پروژه برداشته است.به تازگی این شرکت اعلام کرده که یک محصول بی‎سیم اختراع کرده است که نیروی کافی برای شارژ کردن تبلت‎ها، دستگاه‎های پزشکی قابل حمل و دیگر گجت‎های بزرگ را در اختیار دارد.

این سیستم 15 واتی که در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، می‎تواند سه بار شارژ کامل، را تامین کنید. بر اساس گزارش VentureBeat، این سیستم می‌تواند به خوبی با استاندارد‎های دیگری مثل کنسرسیوم توان بی‎سیم تکنولوژی Qi (Wireless Power Consortium’s Qi technology) نیز هماهنگی داشته باشد (البته نمی‎دانیم که آیا دستگاهی با استاندارد Qi وجود دارد که بتواند استفاده‎ی کامل از این سیستم 15 واتی ببرد یا نه).

اگر تاکنون از بسته‎های باتری‎های USB برای دستگاه خود استفاده کرده باشید احتمالاً متوجه شده‎اید که تبلت‎ها معمولا نیاز دارند تا به درگاه‎های USB دارای وات بالاتر متصل شوند تا بتوانند به خوبی شارژ شوند. چنین ایده‎ی اولیه‎ای نیز در این سیستم جدید پیاده شده است (می‎تواند با تامین وات بالا، تبلت‎ها را شارژ کند).

مزید سیستم شارژ بی‎سیم این است که قبل از این که از منزل خارج شوید مطمئن خواهید بودید گوشی شما شارژ هست و نگرانی از این موضوع ندارید. با تمام این اوصاف تنها نقطه ضعف شارژهای بی‎سیم، مدت زمان شارژ شدن دستگاه است. شارژرهایی که از طریق USB به دستگاه وصل می‎شوند، تا سه‎برابر سریعتر از شارژهای بی‎سیم عمل می‎کنند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.