در ماجرای هک شدن سونی پیکچرز هزاران پسورد کاربران نیز درز کرده است

به نظر می‌رسد در ماجرای هک شدن Sony Pictures درز کردن فیلم‌های منتشر نشده این شرکت تنها ضرر وارده نبوده و هزاران پسورد مختلف کاربران نیز به دست هکرها افتاده است.

0

در اطلاعاتی که توسط هکرها منتشر شده است همچنین پوشه‌های با نام Passwords به چشم می‌خورد که حتماً می‌توانید حدس بزنید درون آن چه خبر است؛ بله هزاران نام کاربری و پسورد وب‌سایت‌های مختلف. به گزارش BuzzFeed این پوشه حاوی 139 پرونده وُرد و اکسل، فایل فشرده و PDF است که هزاران پسورد مربوط به کامپیوترهای داخلی سونی، اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و دیگر سرویس‌های تحت وب را در خود جای داده است. این فایل‌های بعضاً با نام‌هایی شبیه به Youtube login passwords.xlsx توسط کارمندان سونی ذخیره شده بودند که به هیچ‌وجه نام مناسب و ایمنی محسوب نمی‌شود.

Password-sheet

BuzzFeed گزارش می‌دهد که این پسوردها اصلا از امنیت مناسبی هم برخوردار نبوده و پسوردهای خوبی نبوده‌اند. همچنین بعضی از آن‌ها مربوط به اکانت‌های سایت‌های فروشگاهی مانند آمازون بوده‌اند که می‌توانست خسارات و ضررهای زیادی را به بار آورد. به هر حال به نظر می‌رسد هکرها از این حمله سوءاستفاده خاصی نکرده‌اند و تنها برای نمایش قدرت خود و یا ضعف امنیتی سونی پیکچرز اقدام به هک کرده‌اند. همان‌طور که نوشتیم کره شمالی هم اتهام دست داشتن در این عملیات را رد کرده است.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.