ده موضوع بیشتر جستجو شده در موتور جستجوگر یاهو در سال ۲۰۱۴

طبق روال این چند سال اخیر، یاهو لیستی از موضوعات یا کلماتی که بیشترین جستجو در سال 2014 را داشتند اعلام کرد.

7

از سال 2001 یاهو هر ساله لیستی از مواردی را تهیه می‎کند که در آن سال بیشترین درخواست جستجو را داشته‎اند که شامل جستجوی بازی‎های محبوب (از بازی RuneScape تا Minecraft)، چهره‎های مشهور (از پاریس هیلتون تا کیم کارداشیان)، ستاره‎های پاپ (از بریتنی اسپیرز تا آریانا گرانده) و پیگیری گزارشات و حوادث (از جریان حمله به مرکز تجارت جهانی تا ویروس ایبولا) و از این موارد است. شاید این سوال پیش بیاد که اطلاعات این میلیون‎ها جستجو به چه دردی می‎خورد؟ این لیست می‎تواند اطلاعاتی درباره‎ی خلق و خوی فرهنگی جامعه، نگرانی‎های و موضوعات سیاسی سال و همچنین پیشرفت‎های مهم فناوری سال را در یک نگاه سریع مشخص کند. اکنون به بررسی ده موضوع بیشتر جستجو شده در موتورهای جستجوگر یاهو در سال 2014 می‎پردازیم.

رتبهی 10: جنیفر انیستون (Jennifer Aniston)

10

جنیفر انیستون بازیگر آمریکایی و برنده‎ی جایزه امی است که با بازی در سریال تلویزیونی دوستان (Friends) به بزرگ‎ترین موفقیت خود دست یافت. جالب است که بدانید وی همسر سابق برد پیت بود و در سال 2005 از هم جدا شدند. مهمترین مطالبی که درباره جنیفر انیستون جستجو شده‎اند عبارتند از: آیا او باردار است؟ آیا هنوز نامزد دارد؟ آیا به کلاس‎های افزایش اعتماد به نفس می‎رود تا بتواند با نامزد سابقش روبرو شود؟ همچنین درباره موی بهم تابیده شده‎ی (قیطانی بسته شده) جنیفر نیز جستجوهایی صورت گرفته است! علاقه‎مندانی که اخبار زن‎های مطقه‎ی هالیوودی را دنبال می‎کنند عمدتاً شایعات مربوط به بارداری و نامزد دار بودن این بازیگر هالیوودی را پی‎گیری می‎کرده‎اند. در سالی که عروسی جورج کلونی با امل علم‎الدین و نیز عروسی برد پیت و آنجلینا جولی از خبرهای داغ بوده اما این جنیفر انیستون بود که بالاتر از آن‎ها در لیست موضوعات پر جستجو قرار گرفت. زمانی که عکس‎هایی از موهای قیطانی بسته شده‎ی این بازیگر منتشر شد، بسیاری از خانم‎ها به سالن‎های زیبایی رفتند تا موهای خود را همانند این ستاره‎ی هالیوودی ببافند! تمام این مطالب باعث شدن تا این بازیگر هالیوودی در رتبه‎ی دهم قرار بگیرد.

رتبهی 9: آیفون 6

Maldar-iPhone6

 آیفون (یا آیفون 5) در 4 یا 5 سال اخیر در میان کلمات پرجستجوی یاهو قرار گرفته است. آیفون 6 (با آن شکل‎ باریک و بلندترش) نیز هنوز طرفداران دو آتشه‎ی خود را دارد. مواردی همچون صف‎های طویل و پیش‎فروش گسترده‎ی این گوشی از موضوعات داغ این گوشی بودند. یکی از مواردی که خیلی جستجو شده است مربوط به خم شدن آیفون 6 در جیب شلوارهای جین بود (برای اطلاع بیشتر به این لینک فارنت مراجعه کنید). همچنین ساعت اپل (Apple Watch)، که هنوز عرضه هم نشده، از موضوعات پرطرفدار بود. آیفون 6 در رتبه نهم این لیست قرار گرفت.

رتبهی 8: مایلی سایرس (Miley Cyrus)

Maldar-Cyrus

مایلی سایرس هنرپیشه، خواننده‎ی پاپ و ترانه‎سرای آمریکایی است که پس از بازی در مجموعه‎ی تلویزیونی هانا مونتانا به شهرت رسید. در سال 2008 با عرضه‎ی فیلم هانا مونتانا و مایلی سایرس : بهترین‎های هر دو جهان (Hannah Montana & Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert)، که شامل اجراها و پشت صحنه‎های تور “بهترین‎های هر دو جهان” بود، در رتبه‎ی چهارم مطالب پرجستجوی موتورهای جستجوگر یاهو قرار گرفته بود. جالب است بدانید که در سال 2013 در رتبه‎ی اول این لیست قرار گرفت. اما امسال تا حدی فعالیت‎های کمتری داشته و عمدتاً مشغول اجرای تور Bangerz، کارهای هنری! در مجله‎های خاص! (درست حدس زدید!) و خوش گذرانی با دوست پسرش، پاتریک شوارتزنگر است (بله درسته، این پسر، بچه‎ی آرنولد شوارتزنگر خودمان است). موضوعی که امسال بیشتر درباره‎ی این هنرمند جستجو شده است مربوط به خبر جعلی فوت وی بوده است. این هنرمند هر ساله در رتبه‎های مختلفی قرار داشته و امسال به رتبه‎ی هشتم تنزل کرده است.

رتبهی 7: انیمیشن یخ زده (Frozen)

Maldar-Frozen

همه‎ی محصولات شرکت دیزنی عظیم و شاهکار هستند اما این فیلم، که یک انیمیشن آمریکایی موزیکال است، توانست محبوبیت و موفقیت غیر قابل تصوری را بدست آورد. این فیلم با الهام از رمان “ملکه‎ی برفی” (The Snow Queen) اثر نویسنده‎ی مشهور “هانس کریستین اندرسن” ساخته شده است. انیمیشن “یخ زده” در 28 آبان 1392 اکران شد و در مدت کوتاهی توانست به عنوان پرفروشترین انیمیشن تاریخ (البته بدون در نظر گرفتن تورم) تبدیل شود و در رتبه‎ی دهم پرفروشترین فیلم‎های تاریخ قرار بگیرد. بودجه‎ی این فیلم 150 میلیون دلار بوده و طبق جدول باکس افیس، کل فروش جهانی این فیلم حدود 1274 میلیون دلار بوده که از این مقدار نزدیک 401 میلیون دلار در آمریکای شمالی بدست آمد. این فیلم موفق به دریافت دو جایزه اسکار (برای بهترین انیمیشن و بهترین ترانه‎ی اوریجینال) شد و در مراسم‎های دیگر نیز جوایز بسیاری را از آن خود کرد. این فیلم رکوردهای زیادی را از خود به جا گذاشت. تمام این موارد باعث شدند تا این فیلم در رتبه‎ی هفتم لیست جستجو قرار بگیرد.

رتبهی 6: کیم کارداشیان (Kim Kardashian)

Maldar-Kim

خانم کیم کارداشیان (که احتمالاً معرف حضور هستند!) شخصیت 34 ساله‎ی امریکایی مطرح دنیای رسانه و سرگرمی، مدل، بازرگان، بازیگر و شخصیت مطرح تلویزیونی است.

اولین بار در سال 2009 بود که در رتبه‎ی هشتم موارد پر جستجو قرار گرفت و از آن زمان به بعد در لیست جستجو بالا آمد تا این که در سال 2013 در رتبه‎ی دوم قرار گرفت. البته در سال 2012 در لیست اول پرجستجوترین افراد قرار گرفته بود که بخاطر طلاق از کریس همفریس و داشتن رابطه با کانیه وست خواننده‎ی هیپ‎هاپ بود. اما امسال در رتبه‎ی 6 قرار گرفت. یکی از مهمترین مطالب جستجو شده مربوط به عروسی ایتالیایی این هنرپیشه با کانیه وست بود که بصورت کاملاً خصوصی بود و عکاسان حق ورود به مراسم را نداشتند. این مراسم یکی از مجلل‎ترین و پرخرج‎ترین عروسی‎های چند سال اخیر هنرمندان محسوب می‎شود که پیش عروسی و بعضی از مراسم‎ها در پاریس فرانسه و عروسی نهایی در فلورانس ایتالیا بود.در این مراسم آندریا بوچلی (Andrea Bocelli) خواننده و موزیسین نابینای ایتالیایی چند قطعه آهنگ را اجرا کرد. علاقه‎ی کیم به بچه‎دار شدن از موارد پر جستجوی امسال بود که پس از این عروسی کیم اظهار کرد که به محض اینکه کارش اجازه دهد دوست دارد کودکانی از کانیه وست داشته باشد. اما مهمترین موضوعی که درباره‎ی کیم جستجو شد عکس وی بر روی جلد مجله‎ی PAPER (و البته عکس‎های بیشتر در داخل مجله) بود که سبب شد تا وی در رتبه‎ی ششم این لیست قرار بگیرد!

رتبهی 5: کیلی کوئوکو (Kaley Cuoco)

5

کیلی کوئوکو خواننده، دوبلور و بازیگر آمریکایی است که بدلیل بازی در سریال محبوب Big Bang Theory به شهرت رسیده است. این هنرپیشه‎ی مطرح سال 2014 را با عنوان یک زن متاهل و خوشحال آغاز کرد و حتی در عنوان‎های پایانی مجموعه‎های تلویزیونی نام وی بصورت کوئوکو سوئیتینگ (Cuoco-Sweeting) (فامیل همسر وی سوئیتینگ است) ذکر می‎شود. امسال وی به همراه دو بازیگر اصلی سریال Big Bang Theory، یعنی جانی گالکی (Johnny Galecki) و جیم پارسونز (Jim Parsons) قراردادی سه ساله منعقد کرده‎اند که برای هر اپیزود از این سریال مبلغ یک میلیون دلار دستمزد بگیرند. همچنین وی در مهرماه موفق به اخذ ستاره 2532 در تالار مشاهیر هالیوود (Hollywood Walk of Fame) شد. البته شایعاتی مانند طلاق وی از رایان سوئیتینگ، تنیسور حرفه‎ای و همچنین مدل موی جدید وی سبب شد تا بتواند بالاتر از کیم کارداشیان و در رتبه‎ی پنجم قرار بگیرد.

رتبهی 4: جنیفر لورنس (Jennifer Lawrence)

Maldar-lawrence

جنیفر لارنس بازیگر 24 ساله‎ی آمریکایی می‎باشد که در برای اولین بار در سال 2013 موفق به دریافت جایزه‎ی اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم دفترچه‎ای با خطوط نقره ای (Silver Linings Playbook) (یا دفترچه‎ی امیدبخش) شد. وی در ژانرها و کاراکترهای مختلفی بازی کرده است. مشهورترین نقشی که وی تا بحال بازی کرده و سبب شهرت جهانی وی شده نقش کتنیس اوردین (Katniss Everdeen) در فیلم بازی‎های گرسنگی (The Hunger Games) است. عطش مبارزه در نهایت در 4 فروردین 1391 منتشر شد و با فروش بالای ۱۵۲ میلیون دلاری تنها در سه روز، توانست رکوردی موفق از خود بجا بگذارد. موفقیت این فیلم درواقع موفقیت بازیگران زن تاریخ سینما در نقش‌های اکشن بود. تا پیش از این، در میان ۲۰۰ فیلم پرفروش سینما، هیچ فیلمی شاهد حضور بازیگر زن در نقش اصلی یک فیلم اکشن نبوده است. اما آن موضوعی که سبب شد تا جنیفر لورنس در این لیست قرار بگیرد مربوط به شخصیت سینمایی وی نیست. در 9 شهریور 1393 در جریان افشای تصاویر برهنه‎ی افراد مشهور به خاطر هک شدن برنامه iCloud شرکت اپل، تعداد زیادی تصاویر برهنه از وی در فضای مجازی منتشر شد. البته در وی در مصاحبه‎ای با مجله‎ی Vanity Fair صحت این عکس‎ها را اعلام کرد (وی گفته بود این بدن من است و باید در اختیار من باشد و این واقعیت که من نقشی در آن ندارم کاملا منزجرکننده است). وی کسانی که به این عکس‎های لو رفته نگاه میکنند را به عنوان “متجاوزان جنسی” خطاب کرده است. تمام این وقایع سبب شد تا جنیفر لورنس در رتبه‎ی چهارم این لیست قرار بگیرد.

رتبهی 3: آریانا گرانده (Ariana Grande)

Maldar-Grande

آریانا گرانده بازیگر، مدل و خواننده‎ی 21 ساله‎ی آمریکایی است. این خواننده با آلبوم سال 2013 خود (آلبوم Yours Truly) به موفقیت‎های زیادی دست یافت. اما البوم دوم وی با نام My Everythingرسماً از وی یک ستاره‎ی بین‎المللی ساخت. همزمان سه قطعه از این آهنگ با نام‎های Problem، Break Free و Big Bang در لیست 10 آهنگ برتر قرار گرفتند و از این نظر وی را در کنار ادل (Adele) قرار داد. منتقدان صدای گرانده را به عنوان یک صدای درجه یک در بین نوجوان‎های پاپ‎خوان توصیف کردند و وی را با ماریا کری (Mariah Carey) مقایسه میکنند. تمام این موارد به اضافه‎ی یکسری پوشش‎ها و عکس‎ها و البته موارد خاص! سبب شده تا این جوان 21 ساله در رتبه‎ی سوم این لیست قرار بگیرد.

رتبهی 2: بازی Minecraft

2

بازی Minecraft یک بازی جهان باز (Open World) مستقل است که توسط شرکت سوئدی توسعه‎دهنده‎ی بازی‎های ویدیویی، Mojang AB، ساخته شده و برای کنسول‎های و سیستم عامل‎های مختلف، بخصوص اندروید و iOS،  منتشر شده است. این بازی در سال 2013 در رتبه‎ی 4 فهرست بیش‎ترین جستجوها قرار گرفته بود. ویژگی‌های خلاقانه و قابلیت‌های ساخت و ساز در ماینکرفت به بازیگران این امکان را می‌دهد تا به وسیله مکعب‌های با بافت‌های مختلف در دنیایی رویه‌ای، سازه‌های مختلف و متفاوتی را بسازند. فعالیت‌های دیگر در بازی شامل اکتشاف، جمع‌آوری منابع، صنعتگری و مبارزه هستند. در 6 اسفند 1392، مارکوس پرسون، برنامه‎نویس و طراح این بازی در توئیتر اعلام کرد تعداد کاربران بازی اصلی Minecraft به 100 میلیون نفر رسیده است. در سال ۲۰۱۴ میلادی شرکت مایکروسافت با خریداری شرکت Mojang، مالکیت فکری این بازی را از آن خود کرد. این بازی تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است. در لیست جستجوی سال 2014 این بازی در رتبه‎ی دوم قرار گرفت.

رتبهی 1: بیماری ایبولا (Ebola)

Maldar-Ebola

بیماری ایبولا یک از تحولات عظیم سال 2014 بود. این بیماری همه‎ی نشانه‎های فیلم‎های ترسناک آخرالزمانی را با خود داشت. گسترش فراگیر آن در کشورهای زیر خط فقر نظیر لیبی، گینه و سیرالئون، بیش از 3000 کشته از خود به جا گذاشت. در آمریکا دو نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست دادند که همین امر منجر به تشدید مراقبت‎های امنیتی و ممنوعیت‎های سفری به کشورهای خاص شد. یکسری شایعات و دروغ‎ها نظیر کودکستان‎های آلوده‎ی تگزاس، شکلات‎ها و حتی بوقلمون‎های آلوده‎ی تگزاس سبب شد تا بر این وحشت دامن بزنند. بیماری ویروسی ایبولا اولین بار در سودان و جمهوری دموکراتیک کنگو شناسایی شد. هیچ درمانی تاکنون (2014) برای بیماری ویروسی ایبولا وجود ندارد. در آذرماه کشور آمریکا مبلغ 7.3 میلیون دلار به صلیب سرخ و 21 میلیون دلار به پزشکان بدون مرز (Doctors Without Borders) اهدا کرد تا برای این بیماری خطرناک، راه علاج و واکسنی تهیه کنند. بدین ترتیب این بیماری خطرناک پرجستجوترین موضوع سال 2014 یاهو را به خود اختصاص داد.

 

Yahoo! WikipediA

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. Soheil sck loves rm-ba می‌گوید

    میلی و اریانا
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  2. hamid می‌گوید

    مطلب خیلی خوبی بود… ولی میخواستم بپرسم ک یه سری کلمات مانند د و س پ س ر مشکلی نداره گفتنش؟؟؟؟

    1. رامین مالدار می‌گوید

      حرف شما درسته ولی سعی کردیم که معادل سازی های غیر واقعی انجام ندهیم. امیدواریم مشکلی پیش نیاد

      1. محمدرضا می‌گوید

        ممنون ولی احتیاط کنید بهتره.اینجا حساب و کتاب نداره که.سر چیزای بیخود ممکنه مشکل پیش بیاد.بنویسید “نامزد(!)” هم ما متوجه میشیم.

  3. رامین مالدار می‌گوید

    ممنون از نظراتتون.خوشحالم که پسندیدین

  4. Qq می‌گوید

    یکی از بهترین پست های فارنت. بی نهایت خوب بود .خیلی ممنون

  5. سام می‌گوید

    دمتون گرم.مخصوصا به خاطر چاشنی طنز و این که هر سایتی شجاعت گذاشتن چنین مطالبی رو نداره.