استیون هاوکینگ: هوش مصنوعی باعث نابودی نسل بشر می‌شود!

فیزیکدان برجسته بریتانیایی، استیون هاوکینگ هشدار داده است که توسعه ماشین‌هایی باهوش مصنوعی می‌تواند پایان نژاد بشر بر روی کره زمین را رقم بزند.

2

توسعه هوش مصنوعی می‌تواند پایانی بر بشر باشد.

دانشمند معروف بریتانیایی در پاسخ به سؤال خبرنگار بی بی سی در رابطه با دستگاهی که به هاوکینگ در صحبت کردن کمک می‌کند نظر خود را در رابطه باهوش مصنوعی بیان داشته است. آقای هاوکینگ از دستگاهی که دارای هوش مصنوعی است برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کند. دستگاه آقای هاوکینگ می‌تواند الگوهای فکری ایشان را بیاموزد و از طریق همین الگوهای فکری کلمات مورد نظر آقای هاوکینگ را بیان کند.

بزرگ‌ترین دشمن بشر؟

ترس از ماشین‌هایی باهوش مصنوعی به زمان حال اختصاص ندارد و در گذشته نیز مردم از ماشین‌هایی باهوش مصنوعی می‌ترسیده‌اند که می‌توان به فیلم ترمیناتور در این زمینه اشاره کرد. یکی از مهندسان شرکت گوگل که خود نیز مخترع است در پیش‌بینی بیان داشته است که زمانی که هوش مصنوعی ماشین‌ها از هوش بشریت فراتر رود نسل انسان‌ها با خطری جدی مواجه خواهند شد. البته پیش‌بینی آقای ری کورزول می‌گوید که این اتفاق در سال 2045 به وقوع می‌پیوندد ولی برخی دیگر این اتفاق را بسیار دورتر از امروز پیش‌بینی می‌کنند و میگویند که چنین اتفاقی فعلاً ممکن نیست. البته این اولین باری نیست که آقای هاوکیگ در رابطه با خطر هوش مصنوعی هشدار داده است. ایشان در آوریل نیز طی گزارشی بیان داشته است که بزرگ‌ترین و آخرین خطری که نسل بشر را تهدید می‌کند هوش مصنوعی است. برخی از دانشمندان نیز به صف آقای هاوکینگ پیوسته‌اند و آن‌ها نیز بر خطر بالقوه هوش مصنوعی هشدار داده‌اند و آن را از موشک‌های اتمی نیز برای نسل بشر خطرناک‌تر دانسته‌اند.

ترس بیش از حد از هوش مصنوعی

البته بایستی گفته شود که گروهی از دانشمندان نیز وجود دارند که با نظر گروه قبل مخالف هستند و معتقد هستند که هوش مصنوعی نه تنها خطری برای بشریت نیست بلکه یک فرصت تاریخی برای آن‌ها محسوب می‌شود. آن‌ها معتقد هستند که همان‌گونه که هوش مصنوعی پیشرفت می‌کند و بهتر عمل می‌کند نسل بشر نیز پیشرفت کرده و باهوش تر می‌شود و به همین دلیل دیگر نبایستی نگران ماشین‌ها بود. این گروه از دانشمندان معتقدند که آن دسته از ماشین‌هایی باهوش مصنوعی که می‌تواند برای بشریت خطر محسوب شود بسیار باهوش محسوب می‌شود و در آینده نزدیک نیز توان ساخت چنین ماشین‌هایی برای بشر وجود ندارد.

Foxnews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. باقر می‌گوید

    نمیدونم والا…

  2. همایون می‌گوید

    باز این بابا حرف بی ربط زد… :)