اولین بت‌موبیل یا همان اتومبیل شناخته شده رسمی بت‌من فردا به حراج گذاشته می‌شود

تشخیص این که اولین بت‌موبیل ساخته شده کدام بوده، پیچیده است. اولین ماشینی که بت‌موبیل نامیده شد، برای اولین بار در تصاویر مجموعه کمیک‌های کارگاهی در دی ماه سال 1319 به رنگ قرمز ظاهر شد.

0

اولین بت‌موبیل یا همان اتومبیل رسمی بت‌من بر اساس طرحی از مدل آزمایشی لینکلن ساخته شد و “آدام وست” در سال 1344 در سری تلویزیونی بت‌من پشت فرمان آن بود. به تازگی اعلام شده است که حراج بت‌موبیل بت‌من پس از تعمیر و مرمت گسترده‌ای که روی آن انجام گرفته، در روزهای آتی برگزار می‌شود.

اولین بت‌موبیل واقعی خودروی کادیلاکی بود که در سریال “شوالیه شنل پوش” سال 1321 نشان داده شد. اما اولین بت‌موبیلی که شبیه بت‌موبیل شناخته شده فعلی است در سال 1341 با اجازه رسمی از “دی سی کمیکز” ساخته شد.

batmobile-1963-7

در سال 1341، بت‌موبیل به شکل یک اولدزموبیل 88 شاسی با موتور موشکی 324 وارد صحنه شد. در سال 1345، یکی از هواداران 23 ساله بت‌من به نام “فارست رابینسون” تصمیم گرفت که با همراهی دوستش “لن پرهام” بدنه بت‌موبیل را به رغم رنگ نقره‌ایش شبیه اولین بت‌موبیل دیده شده در کمیک‌های کارگاهی کند. 3 سال طول کشید تا این کار تمام شود و بت‌موبیل با تغییراتی که در جلوبندی‌، اطراف و پشت بت‌موبیل صورت گرفته بود شبیه بت‌موبیل مورد نظر شد.

رابینسون از این بت‌موبیل تا سال 1344 به عنوان خودروی شخصی استفاده کرد. بعد از آن شرکت لبنیاتی “آل استار دایریز” بت‌موبیل رابینسون را به عنوان یک وسیله تبلیغاتی برای یکی از شرکت‌های وابسته به خود در نیو همپشایر اجاره کرد.

کار این شرکت عرضه بستنی‌هایی با الگوی بت‌من بود. بت‌موبیل نقره‌ای برای این که به بت‌موبیل اصلی شبیه‌تر شود رنگ‌آمیزی مجدد شد و نشان رسمی بت‌من نیز در ظاهر آن لحاظ شد. هر چند که این بت‌موبیل کاملا شبیه بت‌موبیل نسخه کمیک نبود اما هنگام گشت‌زنی در شرق ایالات متحده، تداعی‌گر “بت‌موبیل بت‌من” بود.

متاسفانه، مشابه بسیاری از مصادیق فرهنگی دیگر، بت‌موبیل به فراموشی سپرده شد .بت‌موبیل پس از 50 سال توسط رابینسون، به قیمت 200 دلار فروخته شد و سپس در یک زمین افتاده، رها شد. این خودرو در سال 1387، بار دیگر پیدا شد و به یک خریدار خودروهای کمیاب، فروخته شد.

پس از چند بار خرید و فروش بت‌موبیل، این خودرو به دست کمپانی “Toy Car Exchange” رسید و به منظور بازیابی شکوه گذشته‌اش به شرکت بوربون که متخصص بازسازی اتومبیلهای قدیمی است، منتقل شد. در اوایل سال جاری، بت‌موبیل در نمایشگاه اتومبیل “اتوراما” در ساکرامنتو، رتبه اول خودروهای ورزشی را از آن خود کرد.

در 15 آذر، ساعت 11 قبل از ظهر، طی یک مزایده اینترنتی، بت‌موبیل در دالاس تگزاس به حراج گذاشته می‌شود. حراج این خودرو با قیمت پایه 90000 دلار شروع می‌شود. این رقم بسیار کم‌تر از مبلغ 4620000 دلاری است که برای حراج بت‌موبیل مشابه مدل اولیه در سال 1392 پیشنهاد شد.همچنین اختلاف زیادی با قیمت گران‌ترین خودروها و موتورسیکلت‌های مورد استفاده در فیلم و تلویزیون دارد.

به هر حال، هنوز اطلاعی از قیمت نهایی بت‌موبیل در دسترس نیست و باید منتظر بمانیم تا در موعد مقرر چکش حراج زده شود.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.