شبکه سراسری 4G ایرانسل راه‌اندازی شد

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقاء شبکه به نسل های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت آمیز خدمات نسل سوم باند پهن همراه در بیش از 73 شهر کشور توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) بعنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل، طی مراسمی به صورت رسمی و تجاری راه اندازی شده و حالا به مرور در شهرهای مختلف ایران راه‌اندازی خواهد شد.

15

بکه نسل چهار ایرانسل در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، تبریز، مشهد مقدس، همدان، قم، ارومیه، قزوین و بابل به صورت رسمی و تجاری راه اندازی شد و به مرور سایر مراکز استانها و شهرهای بزرگ کشور هم تحت پوشش این شبکه قرار میگیرند.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باندپهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند و با استفاده از “سیم‌کارت‌های Usim” بعنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات نسل چهارم را جایگزین سایر روشهای دسترسی به اینترنت نمایند. نسل چهارم یا 4G تمام قابلیتهای مدرنترین گوشی های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.

همچنین همزمان با راه اندازی رسمی این خدمات در مناطق تحت پوشش و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد. با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد محدودی از گوشی های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا می‌باشند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌سازند.

چطور به LTE متصل شویم؟

تعویض سیم کارت فعلی ایرانسل به سیم Usim و یا خرید یک سیم کارت جدید نسل چهارم ایرانسل، استفاده از گوشی، تبلت و یا مودم با قابلیت پشتیبانی از نسل چهارم ایرانسل، اعمال تنظیمات لازم برای اتصال به شبکه باندپهن همراه ایرانسل از طریق تنظیم APN یا Access Point Name گوشی به mtnirancell بدون نیاز به هیچ مشخصه دیگر، اضافه کردن قابلیت LTE از طریق تنظیمات بخش cellular network و یا mobile network گوشی و حضور در مناطق تحت پوشش خدمات4G ایرانسل، امکان اتصال و استفاده از این خدمات را برای کاربران فراهم می‌آورد.

Irancell-4G-Connect

علاقه‌مندان برای دسترسی به خدمات نسل چهارم تلفن همراه لازم است سیم‌کارت‌ایرانسل فعلی خود را به Usim تبدیل نمایند و یا یک سیم کارت جدید نسل چهارم ایرانسل را خریداری کنند. بسته بازگشت Usim ایرانسل برای تبدیل سیم‌کارت فعلی به Usim در حال حاضر با قیمت 10هزار تومان و سیم کارت اعتباری نسل چهارم ایرانسل به همراه 10هزار تومان اعتبار اولیه با قیمت 20 هزار تومان از طریق مراکز خدمات ایرانسل در مناطق تحت پوشش به مشترکین و متقاضیان عرضه می‌شود.

سیم کارت های نسل چهار ایرانسل، به آسانی و بدون نیاز به برش، قابلیت تبدیل از سیم کارت معمولی به میکروسیم و نانوسیم را دارا هستند.

در حال حاضر مراکز منتخب ارائه دهنده خدمات اینترنت نسل 4 ایرانسل در مناطق تحت پوشش آماده تعویض سیم کارت و یا عرضه سیم کارت اعتباری نسل 4 ایرانسل هستند. فهرست نشانی این مراکز از طریق وبسایت ایرانسل به نشانی www.irancell.ir ، مرکز تماس شبانه روزی ایرانسل به شماره 700 برای تماس از خطوط ایرانسل و 09377000000 برای تماس از سایر خطوط و اطلاعیه‌های ایرانسل قابل دریافت است.

مشترکین برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار، میتوانند کددستوری #6*3*130* را از خط ایرانسل خود شماره گیری کنند تا ظرف چند لحظه، تنظیمات خودکار ویژه گوشی تلفن همراهشان ارسال شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص به همراه راهنمای تصویری و ویدئویی لازم برای کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم عامل‌های اپلiOs، آندروید، ویندوزفون، بلک بری، سیمبین، می‌گو و جاوا از طریق وبسایت ایرانسل به نشانی irancell.ir قابل مشاهده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. ناشناسی در تاریکی شب می‌گوید

    کی گفته تو ایران گوشی سامسونگی که 4G ساپورت کنه نیست همین j7 مدل 2015 و 2016 داره البته بستگی به خودت داره که تیریجی بخای یا فورجی قیمت فورجی صدتومن گرون تره

  2. مهدی می‌گوید

    والا من که تو خونمون 4G میزنه ولی 50k/s دانلود نمیده! حداقل H بزنه میگم خوبه بابا 4G میزنه ولی اندازه ADSL۵۱۲ سرعت نداره!!

  3. ارسلان می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید.
    ما الان توشهرمون پیرانشهر واقع دراستان آ.غ هزینه ی اینترنت نسل پیشرفته رو می پردازیم سه ماه ولی استفاده ای مناسب با هزینش نکردیم.اگه امکانش هست میخوایم بدونیمکه کی اینترنت ماهم پیشرفته میشه…ولی چیزیم که هست ایرانسل اگه اولین اپراتور ارائه دهنده ی نسل پیشرفته ی اینترنته چرا الان همرا اول اجرا کرده توهمین شهرما..خواهشا جواب

  4. علیــــرضـــا می‌گوید

    امان از این ملت حاشیه پرداز
    بیخیال

  5. مهدی می‌گوید

    همین الان htc one m8 4g داره کی گفته نیست؟

  6. t می‌گوید

    3gدرست بده 4gپیشکشه

  7. امیر می‌گوید

    تمام اینا کار میکنن رو 4g ایرانسل، خیلی هاشونم هستن تو ایران
    فعلا فقط تکه باند 2600 رو دارن
    http://www.gsmarena.com/results.php3?s4Gs=LTE2600

    1. اردلان می‌گوید

      میخوای یه لیست دیگه از گوشیهای 4g ساپورت خودم بهت بدم؟!
      خب تو همین لیستی که دادی، این گوشیها تو ایران هستن آخه؟!
      همین گالاکسی ایس 3 (که تو لیستت هست) که من ایس رو دارم رفتم از پارس مایکروتل پرسیدم میگه نسخه 3g تو ایران میاد نه 4g وگرنه خودم میدونم کدوم گوشیها 4g ساپورتن یا نیستن
      مسئله اینه که تو بازار ایران نمیان
      کامنتمو کامل بخونید بعد نظر بدید

  8. سعید می‌گوید

    کی گفته تو ایران گوشی 4G نداریم؟لطفا اول تحقیق کنید بعد نظر بدید

    1. اردلان می‌گوید

      گفتم نداریم؟!
      کامنتمو کامل خوندی؟!
      میگم همه مدلها و برخی برندها (که مثال زدم) 4جی ساپورت به بازار ایران نمیدن
      ضمن اینکه گفتم تا قبل از این (یعنی قبل از راه اندازی 4جی تو ایران)

  9. اردلان می‌گوید

    آخه ما هنوز گوشی 4جی ساپورت تو بازار نداریم که
    نگید هست بله میدونم یه سری مدلها 4جی ساپورتن
    ولی برندها مثل سامسونگ طی صحبتی که با فروشنده مجازش داشتم میگه سامسونگ گوشی 4جی ساپورت به ایران نمیده چون 4جی نداریم (البته تا قبل از این)

  10. Amir می‌گوید

    با وجود تعزفه های سرسام آور و نداشتن حق انتخاب برای تعرفه های مختلف
    هیچ کد.م از اون ویژگی ها بدرد نمیخوره

  11. همایون می‌گوید

    من که همراه آخر! دارم و تو تماس های معمولی اونم با مشکل مواجهیم. :(

  12. رضا می‌گوید

    هنوز همه جای تهران 3g نداره اونوقت اعلام میکنن 4g!!!!!

  13. حسام می‌گوید

    ایول ایرانسل. من خودم از 3جی استفاده میکنم سرعتش خیلی بالاس