اندروید به سلطنت خود در بازار تلفن همراه ادامه می‌دهد

با توجه به آمار  IDC تا پایان سال جاری چیزی بیش از یک میلیارد تلفن همراه اندرویدی در جهان به فروش میرسد و این در حالی است که پیش بینی ها برای iphoneها چیزی در حدود 178 میلیون دستگاه است.

0

اندروید همچنان بر حکومت خود را بر روی بازار تلفن همراه ادامه می‌دهد و چنان به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک نیز قصد پایین آمدن از مسند قدرت را ندارد، با این وجود بازار تلفن‌های همراه با روند کند رو به رشدی همراه است.

مجموع کل محصولات اندرویدی که بنا بر پیش‌بینی‌ها قرار است تا پایان سال 2014 به فروش برسد چیزی در حدود 1.06 میلیارد دستگاه است، و این یعنی کنترل حدود 82.7 درصد کل بازار موبایل جهان توسط سیستم‌عامل‌های شرکت گوگل. از طرف دیگر و در جایگاه دوم بازار جهانی شرکت اپل با سیستم‌عامل IOS چیزی در حدود 13.8 درصد کل بازار سیستم‌عامل‌های تلفن همراه در جهان را با فروش 178 میلیون دستگاه نصیب خود کرده است. و در جایگاه سوم نیز سیستم‌عامل windows phone با داشتن سهم 2.7 درصدی از بازار چیزی در حدود 35 میلیون دستگاه را روانه بازار کرده‌اند.

با توجه به نوع ترکیب‌بندی سهم سیستم‌عامل‌ها از بازار موبایل در آینده نزدیک چشم‌انداز تغییری چشم‌گیر مشاهده نمی‌شود و برای اینکه سیستم‌عامل‌هایی هم چون Tizen  و Firefox بتوانند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند بایستی تغییراتی شگرف را درون خود ایجاد کنند.

IDC پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال 2014 میلادی چیزی در حدود 1.3 میلیارد دستگاه تلفن همراه در جهان به فروش برسد که این میزان رشدی 27 درصدی را نسبت به سال 2013 میلادی نشان می‌دهد.

ولی این رشد برای سال 2015 کمتر پیش‌بینی شده است. در کل IDC پیش‌بینی کرده که در سال 2015 چیزی در حدود 1.4 میلیارد دستگاه در جهان به فروش می‌رسد و این رشدی حدود 12 درصد را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. البته این سرعت کم رشد تلفن تا سال 2018 پیش‌بینی شده است.

در زمینه بازار تبلتها نیز بایستی گفته شود که حاکم بدون رقیب شرکت اپل است، اپل با در اختیار داشتن چیزی در حدود 67 درصد بازار تبلت همچنان در صدر جدول قرار دارد. اپل چیزی در حدود 160 میلیون دستگاه تبلت را به فروش رسانده است.

Galaxy-Note-4-Black

پیش‌بینی‌ها برای سال 2018 بدین گونه است که سیستم‌عامل اندروید می‌تواند به عدد 1.5 میلیارد دستگاه برسد و سهمش از کل بازار چیزی در حدود 80 درصد بشود، البته شرکت اپل نیز برآورد می‌شود که در سال 2018 چیزی در حدود 240 میلیون دستگاه بفروشد و همچنین سهم 12.8 درصدی از بازار را به خود اختصاص دهد.

البته پیش‌بینی‌ها برای شرکت مایکروسافت بدین گونه است که آن‌ها بتوانند از تولید 35 میلیونی امسال به تولید 105 میلیونی در سال 2018 برسند و سهم خود از بازار را در سال 2018 به 5.6 درصد برسانند.

وقتی صحبت از حکم رانی بر روی بازار موبایل می‌شود میزان تولید به تنهایی نمی‌توانند عمق داستان را تشریح کنند و در اینجاست که بایستی به درآمدها نیز اشاره کرد. برای مثال در سال 2014 درآمد کل بازار موبایل صرفاً از سخت‌افزار چیزی در حدود 382.9 میلیارد دلار بوده است، البته پیش‌بینی‌ها برای سال 2018 چیزی در حدود 451.8 میلیارد دلار است. جالب است که بدانید سیستم‌عامل‌های اندروید با توجه به در اختیار داشتن حدود 80 درصد تولیدات فقط چیزی در حدود 61 درصد از کل درامد بازار موبایل را در اختیار دارند و از طرف دیگر اپل نیز با تولید چیزی در حدود 13 درصد بازار موبایل درامدی در حدود 34 درصد کل درامد بازار موبایل را در اختیار دارد.

در رابطه با میانگین قیمت تلفن‌های همراه در سال 2014 عددی در حدود 297 دلار برآورد شده است درحالی‌که این عدد برای سال 2018 چیزی در حدود 241 دلار پیش‌بینی می‌شود. پس خریداران تلفن‌های همراه بایستی منتظر کاهش قیمت‌ها با گذر زمان باشند.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.