ایکس‌باکس وان توانست فروش بیشتری نسبت به PS4 در جمعه سیاه داشته باشد

حدود یک‌سال از عرضه ۲ کنسول بازی شرکت‌های بزرگ سونی و مایکروسافت می‌گذرد و در این مدت پلی‌استیشن ۴ توانسته فروش بیشتری داشته باشد.

0

پلی‌استیشن ۴ با فروش ۱۰ میلیون دستگاه تاکنون توانسته به میزان کافی از رقیب خود ایکس‌باکس‌وان پیشی بگیرد و این امر در حالی است که کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌ بودند مایکروسافت می‌تواند آمار فروش کنسول جدید خود را در فصل تعطیلات بهبود بخشد. جالب اینجاست که با آمار بدست آمده  پس از گذشت جمعه سیاه به راحتی می‌توان ادعای کارشناسان اقتصادی مبنی بر بهتر شدن وضع فروش ایکس‌باکس‌وان در فصل تعطیلات را باور کرد.

xbox-one-playstation-4-black-friday-640x412

در همین زمینه شرکت بازاریابی InfoScout اطلاعات خرده‌فروشی‌های بزرگی نظیر والمارت و تارگت را بررسی کرد و جالب اینجاست که این اطلاعات از فروش بیشتر ایکس‌باکس‌وان در جمعه سیاه نسبت به پلی‌استیشن  ۴ حکایت دارد.

البته کاملا مشخص است که فروش زیاد ایکس‌باکس‌وان تصادفی نیست و مایکروسافت برنا‌مه‌های زیای برای بهبود وضعیت این محصول جدید خود در سر داشته است. یکی از این برنامه‌ها را می‌توان لحاظ نمودن تخفیف قابل توجه و قرار دادن چند عنوان به خصوص برای تحریک انگیزه خرید خریداران دانست. جالب اینجاست که سونی نیز عناوین به خصوصی را در قالب تخفیف برای افزایش فروش پلی‌استیشن ۴ در جمعه سیاه قائل شده بود اما در قیمت خود کنسول تخفیف زیادی لحاظ نکرده بود.

آمار منتشر شده توسط InfoScout در خصوص میزان فروش کنسول‌ها در جمعه سیاه حکایت از فروش ۵۳ درصدی ایکس‌باکس‌وان دارد در حالی‌که رقیب اصلی این محصول، پلی‌استیشن ۴، تنها ۳۱ درصد از کل فروش را از آن خود کرده است. در این بین ایکس‌باکس ۳۶۰ با ۹ درصد فروش و نینتندو Wii U با ۶ درصد به ترتیب در مقام‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند و پلی‌استیشن ۳ نیز با ۱ درصد در آخرین رتبه قرار گرفته است.

البته این آمار موقتی است و اگر مایکروسافت قصد دارد به معنای واقعی ایکس‌باکس‌وان خود را به مصاف پلی‌استیشن ۴ سونی ببرد، نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتری است.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.