گجت پوشیدنی TZOA به شما می‌گوید کجا هوای پاک پیدا خواهید کرد!

بعضی صبح‎ها که از خواب بیدار می‌شوید و بیرون می‎روید، هوا بسیار کثیف و آلوده به دود وسایل نقلیه است و ریه‎های شما این هوای آلوده را تنفس می‎کنند. این هوا بی‌‌بو و بی‌مزه است اما بر روی شرایط تنفسی شما، اثر مخربی دارد. چه خوب بود اگر این امکان وجود داشت که بتوان از این توده‎های هوایی آلوده و نامطبوع دور شد. اولین کار امکان شناسایی این توده‌هاست!

1

TZOA332

چنین ایده‎ای در پشت گجت TZOA نهفته است که پروژه‎ی جدیدیست که در وب‌سایت Kickstarter برای جذب سرمایه‌گذاری مطرح شده است و خود را به عنوان اولین گجت پوشیدنی محیط‌یاب در جهان معرفی می‎کند. این وب‌سایت توسط کمک‎های مردمی اداره می‎شود و برای کمک به پروژه‎های خلاق در زندگی بشر است که از استارت آپ‎هایی با ایده‎های نوین و خلاقانه استقبال می‎کند.

این ردیاب گرد کوچک دارای حسگرهایی است که کیفیت هوا، نور ماورای بنفش، رطوبت و دما را ثبت می‎کنند و این اطلاعات را به یک نرم‎افزار مختص به خود که بر روی گوشی‎های هوشمند قابل نصب است، ارسال می‎کنند و توسط این نرم‎افزار می‎توان کیفیت هوای محیط اطراف کسی که این گجت را دارد، مشخص کرد.

بدین ترتیب کاربران با مشاهده‎ی سریع این اطلاعات می‎توانند از کیفیت هوای محلی آگاه شوند و حتی می‎توانند این اطلاعات را آپلود کنند و به‌صورت جمعی یک نقشه آلودگی محیطی درباره شهر خود ایجاد کنند.

بدیهی است که این محصول هنوز در مراحل اولیه قرار دارد: تیم موردنظر هنوز بر روی نمونه‎های اولیه‎ی آن کار می‎کنند و در حال آزمایش و ارزیابی نتایج این ابزارها با نتایج حسگرهای بسیار قوی جوی هستند.اگر همه چیز خوب پیش رود، این گجت آماده تولید در تابستان 2015 خواهد بود.

آیا می‎خواهید کمک کنید؟ به صفحه این پروژه در وب‌سایت Kicksaterter بروید تا اگر مبلغ 135 دلار بپردازید آنگاه یک حسگر TZOA در اولین دور تولید این پروژه نصیب شما خواهد شد.

engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پوریا داداشی می‌گوید

    خیلی ممنون استاد رامین گل ..