وقتی یک فیلمبردار دوربین آیفون 6 را با دوربین شبکه CNN مقایسه می‌کند

ثبت به‌موقع وقایع و اتفاقات سریع در دنیای خبرنگاری دارای اهمیت ویژه‌ایست درعین‌حال ممکن‌است تجهیزات مناسب، برخلاف گوشی‌هوشمند، همواره همراه افراد نباشند. به‌همین دلیل تصویربرداری خبرنگاران با گوشی در سال‌های اخیر رشد داشته‌است.

3

Harvey Hogan که به‌مدت 14 سال فیلم‌بردار خبرگزاری سی‌اِن‌اِن بوده، آزمایشی انجام داده است تا ببیند آیا گوشی‌هوشمند آیفون6 می‌تواند (حداقل در مواقع ضروری!) جای یک دوربین حرفه‌ای خبرنگاری را پر کند؟

iphonevscnncamera2

او یک آیفون 6 را کنار لنز دوربین اصلی‌اش ثابت کرده و به ثبت حدود سه دقیقا فیلم در یک‌از میادین اصلی شهر لندن پرداخته است. همانطور که انتظار می‌رفت، دوربین آیفون 6 درمقابل دوربین CNN حرفی برای گفتن ندارد. درست است که پرچمدار جدید اپل و به‌طور کلی تمامی گوشی‌های هوشمند جدید دوربین خوب و قابل‌قبولی دارند اما مطمئنا توان مناسب رقابت با دوربین حرفه‌ای در آنها قرار داده نشده است.

طبق مشاهدات، بخشی از گفته‌های سازنده این کلیپ هم برضعف دوربین‌گوشی‌های‌هوشمند برای حرفه‌های خاص حکایت دارد:

تصاویر ثبت‌شده مخصوص خبرگزاری باید دارای پرسپکتیو صحیح و ایجادکننده حس وجود عمق در تصاویر باشند درحالی که آیفون کاملا فیلم مسطح و بدون عمق (نسبت به دوربین حرفه‌ای) ایجاد می‌کند… صفحه‌نمایش رتینا اچ‌دی جدید آیفون 6 واقعا بی‌نظیر است اما بعد از اینکه فیلم‌های ضبط شده را به یک سیستم منتقل کرده و با تصاویر دوربین CNN کنارهم قرار دادیم تفاوت اصلی مشخص شد… فیلم‌برداری آیفون مخصوصا در نورکم دارای نویز بالا و رنگ‌های تیره‌تر از واقعیت است… مقایسه دوربین گوشی‌هوشمند و دوربین حرفه‌ای خبرنگاری مانند مقایسه خودرو مینی‌کوپر با مازراتی است!…

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. یاس می‌گوید

    اپل وافعابی نظیره خودم یکی دارم وازانتخابم هم پشیمون نیستم

  2. مهدى می‌گوید

    همین که تو لومیا رو میشنایى براى امریکا بسه من له جاى تو بودم میرفتم نوکیا N95 میخریدم به همه میگفتم زیر خاکى خریدم نمیدونى ایفون چى هست حرف مفت نزن اول بخر بعد بگو نوکیا
    شرمنده

  3. حمید می‌گوید

    با درود…
    اگه دنبال گوشی ای میگرده که از دوربین خوبی برخوردار باشه به نظرم لومیا 1020 یا 1520 بخره…
    تو اندرویدیا هم نوت 4 و اکسپریا Z3 خوبن…
    البته آمریکاییها فقط آیفونو میشناسن و شاید ندونن گوشیهای دیگه ای هم تو دنیا وجود داره!! ؛)