چگونه بهترین قابلیت امنیتی اندروید 5 را به گوشی اندرویدی قدیمی خود بیاوریم؟

قرار‌دادن رمز و پین برروی گوشی‌هوشمندتان می‌تواند گاهی آزاردهنده باشد چراکه مجبور می‌شوید روزی ده‌ها بار برای استفاده از تلفن یا تبلتتان آن عدد یا گذرواژه را وارد کنید! با توجه به وجود اطلاعات حساس و تصاویر خانوادگی هم قفل‌گذاری نکردن این دستگاه‌های شخصی که همواره همراهمان هستند، معقول به نظر نمی‌رسد. اندروید 5 این مشکل را با یک ویژگی کارآمد تاحدودی حل کرده است!

0

آخرین نسخه اندروید به کاربر این امکان را می‌دهد تا روی نقشه محل‌هایی را به‌عنوان اماکن قابل‌اعتماد انتخاب نماید تا گوشی و تبلت بصورت خودکار وقتی در آن ناحیه قرار می‌گیرد رمزش را غیرفعال کند! ایده خوبی پشت این قابلیت است.

مطمئنا اکثر کاربران نیازی به قفل امنیتی گوشی در داخل منزل یا مثلا محل کار خود ندارند اما در خیابان و هنگام رفت‌و‌آمد است که این مسئله ضرورت پیدا می‌کند. پس به کمک اندروید 5 گوشی تشخیص‌می‌دهد شما کجا هستید و آیا به رمز نیاز دارید یا نه!

 اما درصد بالایی از کاربران هنوز از جدیدترین نسخه اندروید 5 استفاده نمی‌کنند به‌همین دلیل تصمیم‌گرفتیم اینجا باهم اپلیکیشنی را بررسی‌کنیم که تقریبا همه‌ی این کارها را مشابه اندروید 5 ، در نسخه های پیشین انجام می‌دهد.

برنامه Delayed Lock در نسخه‌های قبلی اندروید به کمک شما می‌آید تا از شر قفل‌گذاری گوشی‌تان در مکان‌ها یا شرایطی که نیاز نیست خلاص شوید. چند حالت مختلف دارد مثلا می‌توانید تنظیم‌کنید تا وقتی که درحال شارژ است رمز غیر فعال شود یا مثلا وقتی که به یک شبکه وای-فای خاصی وصل شود! تنها نکته منفی‌اش این است که فعلا امکان استفاده از تشخیص صورت برای قفل‌گشایی یا رمزگذاری با رسم الگو را ندارد و فقط از رمز عددی یا گذرواژه متنی پشتیبانی می‌کند.

 هم‌اکنون می‌توانید نسخه رایگان و آزمایشی هفت‌روزه این اپلیکیشن را از گوگل‌پلی دانلود نمایید و بعد از یک‌هفته با پرداخت 3 دلار امکان خرید نسخه کامل نیز وجود‌ دارد.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.