چینی‌ها حالا با سیگارهای الکترونیکی هم رایانه شما را آلوده می‌کنند!

کشیدن سیگار نه تنها به سلامتی شما خدشه وارد می‌کند بلکه می‌تواند به رایانه شما نیز آسیب برساند. در جدیدترین خبر منتشره، اعلام شده سیگارهای الکترونیکی ساخت چین نیز برای انتشار بدافزارها از طریق ارتباط یو‌اس‌بی که جهت شارژ از آن‌ها استفاده می‌شود اقدام می‌کنند.

0

در متن منتشره اعلام شده رایانه مدیر یک شرکت بزرگ از طریق یک منبع ناشناخته به بدافزار آلوده شده است. تحقیقات بیشتر نشان داده این رایانه از طریق یک سیگار الکترونیکی که در حراجی آنلاینی از طریق eBay در معرض فروش گذاشته شده بود آلوده شده است.

نکته جالب اینکه رایانه یادشده کاملا به روز رسانی شده‌بود و از حفاظت آنتی ویروس و نرم‌افزار ضد بدافزار بهره می‌برده است. تحقیقات اولیه هیچ نتیجه‌ای دربر نداشتند اما هنگامی که از این مدیر سوال شد که جدیدا چه تغییری در زندگی شما ایجاد شده است؟ وی اعلام کرد دو هفته پیش سیگارکشیدن را ترک کرده و یک سیگار الکترونیکی را خریداری کرده است.

پس از بررسی مشخص شد سیگار الکترونیکی از طریق کابل یو‌اس‌بی، سیستم مدیر شرکت را آلوده کرده است.

پیرلوئیجی پاگانینی رئیس قسمت امنیتی شرکت Bit4ld نیز اعلام کرده سیگارهای الکترونیکی جدیدترین روش نفوذگران برای آلوده کردن سیستم‌ها هستند که از آن‌ها برای آلوده کردن شبکه‌های مختلف استفاده می‌شود.

سیگارهای الکترونیکی یا بوسیله کابل یو‌اس‌بی واسطه و یا حتی به طور مستقیم به رایانه متصل می‌شوند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. پیش از این اعلام شده بود شارژر دستگاه‌های ساخت اپل مانند آی‌پد و آیفون نیز به عنوان ابزاری در جهت هک کردن رایانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

Yahoo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.