پیش بینی فروش ۷۱.۵ میلیون گوشی آیفون از سوی اپل در پاییز سال جاری

محصولات اپل به خصوص گوشی‌های هوشمند آیفون همیشه در زمان عرضه توانسته‌اند رکورد فروش سال قبل خود را جابه‌جا کنند که شاید مهم‌ترین علت این قضیه، هماهنگی کامل سیستم‌عامل و سخت‌افزار در کنار پشتیبانی بدون نقص شرکت سازنده بوده است.

0

بر اساس تحلیل‌هایی که اخیراً Ming-Chi Kuo انجام داده است، میزان فروش گوشی‌های هوشمند آیفون در ۳ ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی با رشد فوق‌العاده ۸۲ درصدی نسبت به ۳ قبل از آن روبرو شده است.

بدون شک انتظار برای معرفی آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس این شرکت در سه ماهه پایانی سال، باعث این رشد چشمگیر فروش بوده است. در گوشه‌ای از این گزارش آمده است، انتظار می‌رود فروش آیفون ۶ نسبت به برادر بزرگ آن یعنی ۶ پلاس در ماه‌های آغازین سال آینده میلادی ۲ به ۱ باشد.(به ازای هر دو آیفون ۶، یک آیفون ۶ پلاس به فروش خواهد رفت).

kgi

البته در انتهای این گزارش آمده است که اوضاع به همین روال باقی نخواهد ماند و با آغاز سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی می‌شود روند فروش آیفون‌های جدید با افت ۳۱ درصدی روبه‌رو شود و این یعنی رسیدن این آمار به رقم فروش ۴۹٫۴ میلیون عددی در ۳ ماه اول سال آینده؛ او همچنین پیش‌بینی کرده است که اپل در پایان فصل جاری به احتمال زیاد ۴۱٫۶ میلیون دستگاه آیفون ۶ را به فروش خواهد رساند در حالی که این رقم برای آیفون ۶ پلاس ۱۵٫۱ میلیون خواهد بود.

اما با توجه به علاقه‌ی روزافزون کاربران به صفحه نمایشگرهایی با ابعاد بزرگ‌تر، احتمالاً این نسبت در ۳ ماهه‌ی ابتدایی سال ۲۰۱۵ دستخوش تغییرانی خواهد بود که امیدها را برای فروش آیفون ۶ پلاس بیشتر خواهد کرد. تحلیل گران بر این باورند علا رقم کاهش فروش نسل جدید آیفون در ماه‌های ابتدایی سال آینده، مدل‌هایی همچون 4S و 5C بنا به قیمت پایین آن‌ها، با رشد فروش ۵۸٫۲ و ۷۷٫۳ درصدی روبرو خواهند شد.

PhoneArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.