این اولین گوشی تلفن همراه تولیدشده توسط سامسونگ بوده است!

در حال حاضر سخت است که صنعت سامسونگ را بدون تلفن‌های همراه متصور شویم. سامسونگ هرساله ده‌ها نوع متفاوت از گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت تا گران و لوکس را عرضه می‌کند و میلیون‌ها دستگاه را هم می‌فروشد. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که نقطه شروع سامسونگ چه بوده است؟

1

سال 1985 اولین تلفن همراه سامسونگ برای استفاده درون اتومبیل ساخته شد. گوشی SC-1000 به دلیل مشکلات ساخت و کیفیت موفقیت چندانی کسب نکرد اما به هر حال اولین تلفن همراه سامسونگ محسوب می‌شود. سامسونگ پس از آن 2 سال در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کرد و از گوشی‌های موتورولا به عنوان الگو استفاده کرد.

Samsung-SC-1000

به این ترتیب راه برای طراحی و ساخت SH-100 اولین تلفن همراه واقعی سامسونگ و اولین تلفن همراه ساخت کره جنوبی هموار شد. این گوشی در سال 1988 هم‌زمان با المپیک تابستانی در کشور کره جنوبی عرضه شد. تا آن زمان نوکیا تنها سه گوشی عرضه کرده بود که به ترتیب Mobira Talkman 450، Talkman 900 و Mobira Senator نام داشتند.

با وجود این‌که SH-100 تنها بین هزار تا 2000 دستگاه فروخت اما همین کافی بود تا سامسونگ سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی توسعه این بخش از شرکت خود کند و با وجود تقاضای پایین سال به سال کیفیت گوشی‌های خود را ارتقا داد تا به امروز که به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی‌های همراه شناخته می‌شود.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجتبی می‌گوید

    قابل توجه دوستان که فقط و فقط یاد گرفتند که توهین کنند….
    یه ضرب المثل هست که میگه: فقط احمقها میتوانند موفقها را مسخره کنند چون هنر دیگری ندارند…