شبکه‌های PSN و ویندوزلایو ظاهرا هک شده‌اند! همین حالا پسورد خود را تغییر دهید

وبسایت‏‌های CNET و Geek اعلام کردند که گروه هکری DerpTrolling ادعا کرده‏‌اند که اطلاعات ۵۰۰ هزار کارت اعتباری و 7 میلیون رمز عبور ورود سایت‏‌هایی نظیر Comcast، توئیتر، فیس‌بوک و از این قبیل را در اختیار دارند.

0

گروه DerpTrolling برای اثبات این ادعا، نام کاربری و رمز عبور 2131 کاربر شبکه پلی‌استیشن، 1437 کاربر شبکه ویندوز لایو و 2 هزار کاربر 2K Games را در Pastebin منتشر کرده‏اند.

برای امنیت بیشتر وقت آن است که رمز عبورتان را عوض کنید و یک رمز عبور قوی و منحصربه‌فرد را انتخاب کنید و در صورت امکان تعیین هویت دو مرحله‏ای (Two-Factor Authentication) را فعال کنید. همچنین می‌‏توانید از نرم‏افزار LastPass یا هر نرم‏‏افزار مدیریت رمز عبور، برای ساخت پسورد استفاده کنید.

در عین حال و در واکنش به این خبر، برخی از منابع مانند شرکت سونی اعلام کرده‏اند که این خبر سرقت اطلاعات به نظر جعلی و دروغین است اما هنوز توضیحی در خصوص اطلاعات منتشر شده ارائه نکرده‌اند.

lifehacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.