چیپست A8 آیفون 6 و آیفون 6 پلاس قابلیت پخش تصاویر ویدئویی 4K را دارد

چیپ دو هسته‏‌ای A8 به کار رفته در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس توانایی پخش ویدیوی 4K را دارد، علیرغم اینکه این دو مدل آیفون جدید به ترتیب دارای رزولوشن1334 در 750 و 1920 در 1080 هستند.

0

پخش ویدیو 4K در آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اولین بار توسط توسعه دهنده‌‏های نرم افزار WALTR روی Mac کشف و توسط وبسایت TUAW گزارش شد:

“این کشف توسط توسعه دهنده‏های نرم‏افزار WALTR صورت گرفت. نرم افزار WALTR که یک نرم‌افزار عالی برای سیستم عامل مک بوده و به کاربران این امکان را می‌‏دهد که فایل‏‌هایی نظیر FLAC و MKV و از این قبیل را به آیفون خود انتقال بدهند که برای انتقال به آیفون توسط آی‌تونز پشتیبانی نمی‏‌شوند. در حین آزمایش، این توسعه دهنده‏‌ها دریافتند که امکان پخش ویدئوهای 4K بر روی آیفون 6 میسر است. علیرغم این که اپل این مورد را اعلام نکرده اما آیفون 6 و آیفون 6 پلاس امکان پخش ویدیوهای 4K را دارند.”

بدلیل رزولوشن‏‌های 1337 در 750 و 1920 ‌ در 1080، گوشی‏‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس قادر به پخش جزئیات در رزولوشن 3840 ‌در 2160 یک ویدیوی 4K نمی‌‏باشند اما توانایی چیپ A8 برای پخش محتوای 4K بدین معنی است که ویدیوهای 4K انتقال داده شده بر روی هر یک از این دو مدل آیفون 6، به هر حال قابل تماشا است.

به دلیل سایز بسیار بالای محتوای 4K و این حقیقت که استفاده‏‌ی عملی کمی دارند، خیلی بعید است که کاربران زیادی ویدئوهای 4K را به آیفون خود انتقال دهند اما این ویژگی مفید می‏‌تواند برای برخی کاربرها مفید باشد که خواهان پخش ویدئوهای 4K ضبط شده روی گوشی آیفون 6 خود هستند چون نرم‌افزارهایی وجود دارند که ادعا دارند می‏‌توانند تصاویر را به صورت 4K توسط دوربین آیفون 6 و آیفون 6 پلاس ضبط کنند.

macrumors

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.