مقایسه‌ی تبلت قدرتمند سرفیس ۳ با اولترابوک یوگا ۳ پرو

چندی پیش لنوو از نسل جدید اولترابوک خود با نام یوگا ۳ پرده برداشت. این محصول بیش از آن‌که محصولی تکاملی باشد، انقلابی قلمداد می‌شود؛ زیرا یوگا ۳ پرو از سخت‌افزار بسیار بهتری در مقایسه با یوگا ۲ استفاده می‌کند. ما در ادامه قصد داریم مقایسه مختصری بین یوگا ۳ پرو و سرفیس ۳ مایکروسافت انجام دهیم.

0

صفحه نمایش

یوگا ۳ پرو از صفحه نمایشگر ۱۳ اینچی با رزولوشن QHD+ یا ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و چگالی تصویر ۲۷۶ پیکسل در هر اینچ ساخت سامسونگ استفاده می‌کند که مشخصات فوق‌العاده‌ای محسوب می‌گردد. در طرف دیگر تبلت سرفیس ۳ دارای صفحه‌نمایش لمسی ۱۲ اینچی با کیفیت تصویر  ۱۴۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۱۶ پیکسل بر اینچ است. با توجه به اعداد و ارقام گفته شده به نظر می‌رسد صفحه‌نمایش استفاده شده در یوگا ۳، یک سر و گردن بالاتر از تبلت مایکروسافت باشد؛ اما اگر بخواهیم از منظر شفافیت تصاویر به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم سرفیس ۳ با شفافیت تصویر ۳۷۰ nits در مقابل ۳۰۰ nits یوگا ۳ برتری خاصی دارد.

Surface_Yoga_Display_bezel

پردازنده

در نگاه اول مهم‌ترین قسمت هر گجت مغز متفکر آن است. سرفیس ۳ از نسل پردازنده‌های هوسل اینتل بهره می‌برد در صورتی که یوگا ۳ پرو از پردازنده‌ای با معماری Broadwell استفاده می‌کند. پردازنده این اولترابوک M-5Y70 است که قدرتمند‌ترین پردازنده، در میان سه پردازنده سری M بازار به شمار می‌رود. این پردازنده ۲ هسته‌ای مصرفی بسیار پایین دارد و تنها ۴.۵ وات انرژی مصرف می‌کند. البته این نکته را باید در نظر بگیریم که سری M هنوز نتوانسته‌اند خود را با برنامه‌های محیط مترو ویندوز ۸٫۱ وقف دهند از این رو در محیط مترو به نظر می‌رسد پردازنده‌ی به کار رفته در سرفیس ۳ عملکرد بهتری از خود نشان دهد؛ در محیط دسکتاپ تفاوت محسوسی به چشم نمی‌آید. البته این نکته را نباید از یاد ببریم که سری M بسیار کم‌مصرف تر از نسل قبلی خود هستند.

باتری

بر اساس اطلاعات و ارقام منتشر شده، هر دو شرکت سازنده ادعای می‌کنند که باتری محصولات آن‌ها می‌تواند تا ۹ ساعت دستگاه را سرپا نگاه داد، اما با توجه به پردازنده به کار گرفته شده در یوگا ۳ به نظر می‌رسد باتری آن  مدت طولانی‌تری نسبت به سرفیس ۳ بتواند انرژی دستگاه را تأمین کند.

خنک کننده

در کمال خرسندی هر دو دستگاه دارای فن داخلی هستند که بسیار به روان‌تر عمل کردن آن‌ها کمک می‌کند.
در بررسی‌های به عمل آمده، فن به کار رفته در یوگا ۳ به‌طور خودکار در زمان گرم شدن دستگاه عمل نکرده و به‌طور مداوم در زمان روشن شدن دستگاه شروع به چرخش می‌کند که شاید یک نقطه ضعف محسوب شود.

پشتیبانی

هر دو شرکت مایکروسافت و لنوو برند های اسم و رسم داری در دنیای فناوری به شمار می آیند، هر دو شرکت بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود در سراسر دنیا( متاسفانه به جز ایران) ارائه می دهند که شرایط انتخاب برترین پشتیبانی را سخت می کند.

Surface_Pro_3_Review_close_pen

قلم

سرفیس ۳ دارای یک قلم مخصوص است در صورتی که جای خالی این وسیله برای یوگا ۳ بسیار حس می‌شود. البته شاید این یک ضعف برای یوگا ۳ محسوب نشود، زیرا بسیاری از افراد از قلم تعبیه شده برای تبلت ها استفاده‌ای نمی‌کنند.

سایر مشخصات

سرفیس ۳ دارای وزنی در حدود ۸۰۰ گرم بدون کاور و ۱۰۹۷ گرم با کاور است، که این رقم در یوگا ۳ پرو برابر ۱۲۱۱ گرم است.بعد از بررسی ارقام اعلام‌شده می‌توان نتیجه گرفت که سرفیس ۳ حتی همراه کاور مخصوص خود، ۱۰ درصد کمتر از یوگا ۳ وزن دارد.

اما از نظر ضخامت دستگاه‌های مورد بررسی نیز، به نظر می‌رسد مایکروسافت عملکرد بهتری نسبت به لنوو داشته است زیرا سرفیس ۳ بدون کاور ۹٫۱ میلی‌متر و با کاور ۱۲٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد در صورتی که یوگا ۳ به تنهایی ۱۲٫۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

کیفیت ساخت

سری یوگا لنوو دارای بدنه‌ای بسیار محکم و قابل اعتماد هستند، اما سرفیس ۳ بدون شک یک شاهکار مهندسی به شمار می‌آید. البته ممکن است طرفداران محصولات لنوو با این نظر موافق نباشد، اما سرفیس ۳ دارای کیفیت بهتری نسب به یوگا ۳ است.

قیمت

یوگا ۳ پرو با قیمت پایه‌ی ۱۳۵۰ دلار، اندکی گران‌تر از لپ‌تاپ ۱۳ اینچی حرفه‌ای اپل است که شاید یکی از عوامل دفع طرفداران این محصول به شمار آید. در طرف مقابل قیمت سرفیس ۳ برای مدل Core i3 حدود ۷۹۹ دلار در نظر گرفته شده است که در صورت خواهان کاور مخصوص، این رقم به ۹۳۰ دلار افزایش خواهد یافت.

  • سرفیس ۳ نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، Core i5 همراه با ۸ گیگابایت رم و کاور مخصوص ۱۴۲۸٫۹۹ دلار برای خریدار هزینه دارد.
  • یوگا ۳ پرو  با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، ۸ گیگابایت رم و استفاده از پردازنده سری Core M حدود ۱۳۴۹٫۹۹ دلار خرج بر روی دست خریدار خواهد گذاشت.

Surface_Yoga_logo_outside

جمع بندی پایانی

بدون شک سرفیس۳ و یوگا ۳ پرو، بهترین تبلت/لپ‌تاپ‌های عرضه‌شده مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز می‌باشند که تقریباً به هر نیازی پاسخ خواهند داد.
بعد از پایان بررسی و جمع‌بندی نهایی، به نظر می‌رسد تبلت سرفیس ۳ مایکروسافت با توجه با امکانات و سخت‌افزاری که در اختیار کاربر قرار می‌دهد نمره قابل قبول‌تری نسبت به یوگا ۳ دریافت خواهد کرد.

اگر خواهان یک تبلت ۱۳ اینچی ویندوزی با سخت‌افزار قوی هستید، اما نمی‌خواهید در حد محصولات مورد بررسی برای آن هزینه صرف کنید پیشنهاد ما مدل XPS ۱۳ شرکت دل است. قیمت تمام شده این دستگاه با ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی با وضوح تصویر  ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل حدود ۸۹۹ دلار در فروشگاه مایکروسافت است؛ البته این نکته را نباید فراموش کرد که وزن این دستگاه ۱٫۳۹ کیلوگرم است.

به نظر شما کدام شرکت توانسته محصول قابل قبول‌تری نسبت به قیمت فروش آن، به بازار عرضه کند؟

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.