ایرانسل آخرین نسل از فناوری ارتباطی جهان را برای اولین بار در ایران راه‌اندازی کرد

با بهره‌برداری از شبکه LTE ایرانسل در مشهد مقدس، شرکت ایرانسل آخرین نسل از فناوری ارتباطی جهان را به عنوان اولین اپراتور ایرانی راه‌اندازی کرد تا ایران نیز به جمع دارندگان فناوری ارتباطی 4G‌ جهان بپیوندد.

3

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات نسل سوم باند پهن همراه در بیش از 67 شهر کشور توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE (نسل چهارم) به عنوان آخرین نسل فناوری ارتباط حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی شبکه نسل چهارم ایرانسل، برای اولین بار در ایران و از مشهد مقدس، مشترکین تلفن همراه و کاربران خدمات باندپهن همراه کشور می‌توانند اینترنتی با کیفیت جهانی را تجربه کنند و با استفاده از سیم‌کارت‌های Usim به عنوان سیم‌کارت‌های نسل جدید ایرانسل، خدمات نسل چهارم را جایگزین سایر روش‌های دسترسی به اینترنت کنند.

نسل چهارم یا 4G تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق العاده فراهم خواهد شد.

علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در مراسم بهره‌برداری از شبکه 4G ایرانسل با اشاره به راه‌اندازی آن همگام با اپراتورهای برتر جهان گفت: نخستین شبکه LTE در سال 2009 در استکهلم و اسلو راه‌اندازی شد و سپس در سال 2011 کره جنوبی صاحب چنین شبکه‌ای شد و اکنون در سال 2014 شبکه نسل چهارم ایرانسل در مشهد راه‌اندازی شده است.

وی افزود: LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است و پهنای باند بیشتر که امکان انتقال فابل‌های حجیم‌تر و پرمحتواتر را در مدت زمان کمتری میسر می‌سازد، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه که اجازه ارتباطات در لحظه (Real Time) را می‌دهد و بهبود عملکرد شبکه که امکان برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع را فراهم می‌سازد، برخی از مهم‌ترین مزایای آن هستند.

دزفولی، سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بین 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود را بین یک تا 15 مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی را بین 50 تا 150 میلی‌ثانیه عنوان کرد.

وی افزود: درحال حاضر 331 شبکه LTE در 112 کشور جهان و 547 شبکه نسل سوم در 216 کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است و درصد مشترکان فعال باندپهن همراه از سال 2007 تا 2014 در کشورهای توسعه یافته 83.7 درصد، در کل جهان 32 درصد و در کشورهای درحال توسعه 21.1 درصد است.
مدیرعامل ایرانسل، شهرهای تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه این اپراتورها را 67 شهر اعلام کرد و افزود: 60 درصد از مشتریان دیتا در مناطق تحت پوشش در این 67 شهر به اینترنت نسل سوم دسترسی دارند و تا پایان اسفند ماه 93 با رشد 300 درصدی مواجه خواهیم بود.

وی افزود: سرعت انتقال داده در شکه اینترنت پهن باند ایرانسل درحال حاضر 10 برابر نسل قبلی است و مصرف کل دیتا در شهریور ماه به بیش از سه هزار ترابایت رسید و این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره‌برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند بیش از 120 درصد رشد یافته است.
همچنین همزمان با راه اندازی رسمی عرضه این خدمات در مشهد مقدس و به منظور دسترسی گسترده‌تر به خدمات LTE، مودم‌های باندپهن همراه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G به بازار عرضه شد.

باتوجه به اینکه درحال حاضر تعداد محدودی از گوشی‌های تلفن همراه، قابلیت پشتیبانی از خدمات LTE را دارا هستند، این مودم‌ها با هزینه بسیار کمتر امکان دسترسی به تمامی قابلیت‌های نسل چهارم ایرانسل را برای کاربران فراهم می‌سازند.

دزفولی درباره ویژگی‌های مودم‌های همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوی ایرانسل گفت: این مودم‌ها قابلیت اتصال به شبکه‌های GPRS، EDGE، 3G و 4G، صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB، قابلیت اتصال به Wi-Fi و قابلیت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخی از مدل‌های آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل Rj 45، قابلیت استفاده به عنوان شارژر موبایل و پنل مدیریت مصرف دیتا دارند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. اردلان می‌گوید

    اووووووه حالا تا کی تو کل کشور راه بیوفته
    ضمن اینکه الان ما گوشیهایی با پشتیبانی 4G یا LTE نداریم (به غیر از یه تعداد بسیار کم)
    چرا که شرکتهای تولید کننده گوشیهای هوشمند (مثلا سامسونگ نت 4 رو من رفتم دیدم نسخه 3g ساپورت بود) نسخه LTE ارائه نمیدن به بازار ایران؛ دلیلشم ساده اس چون این تکنولوژی رو نداریم تو کشور هنوز
    باید راه بیوفته و همه گیر بشه و به گوش شرکتهای خارجی برسه که نسخه سازگار با این نسل اینترنت موبایل ارائه بدن که اونم حداقل دو سه الی طول میکشه

    1. علیرضا می‌گوید

      والا فکر کنم اکثر گوشیها 4G دارن. گوشی من لومیا 920 هستش ماله 2012 4G داره.

  2. Amir می‌گوید

    سرعت چقدر هست و پهنای باند چقدره مهم نیست
    قیمت تعرفه هست که مردم رو مجبور به خرید اشتراک های سرعت پایین میکنه