یاهو برای ۵ سال آینده جانشین گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض فایرفاکس شد

تاکنون اگر در نوار جستجوی مرورگر فایرفاکس چیزی را جستجوی می‌کردید موزیلا از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کرد اما در اقدامی جدید این شرکت تصمیم گرفته تا برای 5 سال آینده یاهو را به عنوان پیشفرض جایگزین انتخاب کند.

0

این تغییر قرار است ابتدا از ده روز آینده برای کاربران آمریکایی رخ دهد و به مرور زمان ابتدای سال جدید میلادی تمامی کاربران را فرا بگیرد. یک توافنامه میان موزیلا و یاهو عامل این تغییر بوده و هنوز دلایل دقیق آن مشخص نیست.

البته اگر بخواهید کماکان می‌توانید موتورهای جستجویی مانند گوگل، بینگ و … را به عنوان جستجوگر پیشفرض فایرفاکس انتخاب کنید اما گزینه اولیه پس از نصب و اجرای این مرورگر یاهو خواهد بود.

گفتنی است این تغییرات البته برای کاربران کشورهای روسیه و چین عملی نخواهد شد و جستجوگرهای اختصاصی Baidu و Yandex برای چین و روسیه کماکان پابرجا خواهند ماند.

موزیلا سه سال پیش از تمدید قرارداد خود با گول برای سه سال آینده خبر داده بود که خبر آن را در فارنت خوانده بودید!

  GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.