اپلیکیشن‌های رایگان اپ‌استور حالا با دکمه Get و نه Free مشخص می‌شوند

اگر از آیفون یا آی‌پد استفاده کرده باشید می‌دانید که در اپ‌استور با فشار دادن دکمه FREE می‌توانید اپ‌های رایگان را دانلود کنید. اپل به تازگی عنوان این دکمه را به GET یعنی دریافت تغییر داده است.

0

این تغییر در نسخه‌های موبایلی و همچنین دسکتاپ اپ‌استور مشهور است اما دلیل این تصمیم نیست؟ اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته کمیسیون بازرگانی فدرال و همچنین اتحادیه اروپا شکایاتی در مورد خریدهای درون‌برنامه‌ای دریافت کردند که در واقع اپ‌هایی که به عنوان رایگان در فروشگاه‌های اپلیکیشن وجود دارد کاملاً رایگان نیستند و برچسب “رایگان” می‌تواند گمراه کننده باشد.

App-Store-Free-Apps

به همین دلیل هم در اپ‌استور و هم گوگل پلی اپ‌های با پرداخت درون‌برنامه‌ای مشخص شده‌اند اما حالا اپل حتی دکمه رایگان را نیز با دریافت تعویض کرده است. گوگل پیش از این ترتیبی اتخاذ کرده بود که برای هر بار پرداخت درون‌برنامه‌ای نیاز به تأیید هویت با پسورد باشد تا کودکان بدون اجازه از والدین حساب بانکی‌شان را تخلیه نکنند!

واقعیت این‌جاست که بسیاری از توسعه‌دهندگان دریافته‌اند سیستم “فریمیوم” یعنی رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای سودآوری بیشتری دارد چرا که وقتی کاربر جذب بازی شد حاضر است هزینه بیشتری برای پیشرفت در آن صرف کند. به این ترتیب 92 درصد از تمامی درآمدهای اپ‌های iOS و 98 درصد برای اندروید از طریق همین سیستم فراهم می‌شود.

TheVerge  GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.