شش قابلیت آیفون 6 پلاس که در گلکسی نوت 4 پیدا نمی‌کنید!

خبرهای زیادی پیرامون مشکل خم‌شدن آیفون 6 پلاس در وب‌سایت‌های مختلف منتشر شد و در جدیدترین خبر پیرامون فروش آیفون 6 پلاس، نسبت فروش این فبلت در مقایسه با آیفون 6، یک به سه اعلام شده است.

35

با این وجود، این فبلت هم مانند دیگر محصولات تولیدی شرکت اپل، به طور پیش‌فرض فروش بالایی را به خود اختصاص داده است. آیفون 6 پلاس به عنوان تنها فبلت اپل در دنیا! رقبای زیادی را در برابر خود می‌بیند. دستگاه‌های اندروید با اندازه صفحه‌نمایش 5.5 اینچ و یا بالاتر در فهرست رقبای آیفون 6 پلاس قرار دارند و در این میان شاید یکی از آن‌ها یعنی گلکسی نوت 4 را باید جدی‌ترین رقیب دانست.

اگرچه نوت 4 تحولی در سری گلکسی نوت سامسونگ به شمار می‌آید اما قابلیت‌هایی (حتی اگر آنچنان مهم نباشند) وجود دارند که در آیفون 6 پلاس وجود دارند و جای خالی آن‌ها در نوت 4 احساس می‌شود. در این مطلب به این قابلیت‌ها خواهیم پرداخت ک همانطور که گفتیم در آیفون 6 پلاس اپل یافت می‌شود!

 بدنه فلزی باکیفیت

نوت 4 از یک نوار فلزی در دورتا دور خود بهره می‌برد اما به‌هرحال بدنه این دستگاه، پلاستیکی است. وجود فضای خالی در پنل جلویی را نیز نباید به عنوان یک نکته منفی فراموش کنیم. از سوی دیگر آیفون 6 پلاس از بدنه‌ای با آلیاژ آلومینیومی یکپارچه بهره می‌برد که هیچ جایی را برای انتقاد باقی نمی‌گذارد.

Premium-metal-design بدنه باریک

علاوه بر ظاهر تجملاتی آیفون 6 پلاس، این دستگاه از ضخامت 7.1 میلی‌متری بهره می‌برد و جزو گوشی‌های رژیمی! موجود در بازار به شمار می‌آید. از سوی دیگر اگرچه نوت 4 حس خوبی را به دستان شما می‌دهد اما ضخامت بیشتر آن، این گوشی را آنچنان که باید و شاید امروزی نشان نمی‌دهد.

Thin-chassis

صفحه‌نمایش روشن‌تر

صفحه‌نمایش بدون فاصله آیفون 6 پلاس در مقایسه با صفحه‌نمایش AMOLED با رزولوشن Quad HD استفاده شده در نوت 4، تا 30 درصد روشن‌تر است که همین مسئله باعث می‌شود بازتابش نور، کمتر و خوانایی صفحه در محیط بیرون بر روی آیفون 6 پلاس بیشتر باشد.

Brighter-display

حالت فیلم‌برداری تصویر آهسته 240fps

با توجه به بکارگیری پردازنده قدرتمند A8 و همچنین استفاده از ماژول دوربین iSight با لرزش‌گیر اپتیکال در آیفون 6 پلاس، اپل توانسته نرخ 240 فریم در ثانیه را برای فیلمبرداری به صورت تصویر آهسته، آن‌هم به نحوی پایدار برای دستگاه خود فراهم کند. این درحالیست‌که دوربین نوت 4 نهایتا به فیلم‌برداری 120 فریم در ثانیه خواهد رسید.

240fps-slow-motion-video-mode

کارکردن راحت با دستگاه

نوت 4 از قابلیت کار با یک دست بر روی صفحه‌نمایش 5.7 اینچی آن بهره می‌برد. این قابلیت با کوچک‌کردن کل رابط کاربری و خالی گذاشتن باقی‌مانده صفحه‌نمایش قابل دسترسی است اما اپل از روشی دیگر برای کار کردن یک‌دستی با صفحه‌نمایش خود بهره می‌برد.

Reachability

تنها کافی است دوبار بر روی کلید هوم بزنید تا کل رابط کاربری کوچک شود و بتوانید از دستگاه خود با استفاده از یک دست در وب‌گردی و انجام کارهای دیگر بهره ببرید. این راحتی دسترسی به این قابلیت در آیفون 6 پلاس، ستودنی است.

استفاده از رابط کاربری در حالت افقی

آیفون 6 پلاس از یک حالت ویژه برای استفاده از رابط کاربری در حالت افقی بهره می‌برد که به واسطه تغییر کامل این رابط کاربری قابل دسترسی است بنابراین می‌توانید از این قابلیت برای مواردی که به عرض بیشتری بر روی صفحه‌نمایش نیاز دارید بهره ببرید.

Landscape-interface-mode

این درحالیست که رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ بر خلاف برخی دیگر از دستگاه‌های اندرویدی از حالت بهینه شده‌ای برای کار در حالت افقی بهره نمی‌برد. البته فراموش نکنید که می‌توانید از لانچرهای مختلف برای نیل به این هدف استفاده کنید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

35 نظر برای این مطلب
  1. اوستا می‌گوید

    اینا قابلیت های یک گوشیه اول از همه نوت 4دهم نازک و خوبه و اون حس لیز بودن توی دست رو نداره بعدشم قبلیت های نوت 4 خیلی قوی تره مثلا خود pen گوشی یا فیلمبرداری 4k تراکم پیکسلی بیشتد و از همه مهمتر اینکه توی زمان کمتری شارژ میشه و زمان ماندگاری شارژش هم بالاتره حالا اینا تو کمبودای ایفون 6 حس میشه یا نه

  2. aminmaheri می‌گوید

    یعنی فقط پول مارک داری میدی پز بدی والسلام
    نوت ۴ حتی تراکم پیکسل و دوربینش بالاتره

  3. aminmaheri می‌گوید

    نازکتر و روشنتر و …. آخه شد دلیل
    ۳میلیون کجا ۱۳۰۰۰۰۰ کجا

  4. aminmaheri می‌گوید

    نازکتر و روشنتر و …. آخه شد دلیل

  5. SHAAHIN می‌گوید

    آخه اینم مقایسه بود کردی .از اول میگفتی ایفون دیگه.نوت چهار هم فیلم برداری آهسته داره و پردازنده اگزینیوس هم از Aاپل چیزی کم نداره

  6. ابوالفضل می‌گوید

    خدایی ایفون کنار نوت 4 کم میاره دوربین فوقالعاده نوت جای خودشو داره.. سلفی های واقعی..ایفون سلفی هاش کارتونی… بابا نوت یه چیز دیگه است..احمق بی سواد

  7. حمید می‌گوید

    انصافا شخصی که این مقایسه رو نوشته هیچ سوادی از دنیای موبایل و تبلت نداشته
    الان پردازنده قدرتمند سامسونگ جاش تو این مقایسه کجاست
    صفحه نمایش نوت 4 که دنیا این رو پذیرفته برترین صفحه نمایش موجود در میان تمام گوشی ها تا قبل از اس 6 هستش کجاس … این میزان روشنایی رو شما از چه زاویه ای بهش نگاه کردی که باعث شده صفحه نمایش qhd در برابر صفحه فول اچ دی کم بیاره ؟
    وجود دوربین نوت 4 که دوربین اپل 6 پلاس رو زیر پاش در مینورده
    قلم نوت 4 فراموش نشه
    خم شدن اپل که جای خود
    کلا تو یه برتری میتونی به ما برای اپل نشون بدی خخخخخخ

  8. amir می‌گوید

    عجب!!!!!!!
    ادم وقتی این همه برتریو میخونه ادم دوس داره خودشو بکشه خخخخ
    واقعا ایناااا برتری بود اخههه

  9. ramin.chabahar می‌گوید

    آقا ما سرچ کردیم مقایسه ایفن 6 با نوت 4 اما اینجا مقایسه نکردین!!
    بازم وقتی نوشتین ویژگی هایی ک ایفن دارد و… انتظار داشتم چیز جالبی ببینم اما معلومه تعصب نسبت ب ایفن داری خدایش اینا خیلی مسخره بودن.تو اگه میخواهی ایفن رو بالا نشون بدی مقایسه شون میکردی اینایی ک نوشتی کاملا یه طرفه هس!!! باید از نظر دوربین و…و… مقایسه میکردی. فقط اومدی قاب پشت رو مقایسه کردی.
    یا یکی از ده ها قابلیت دوربین… از نظر کارایی دوربین ایفن فقط تصویر اهسته، و دو سه تاقابلیت ساده دیگه داره مثل زوم فلاش.اما دوربین نوت بری توش گم میشی

  10. mehrdad می‌گوید

    اقایون داداشام گفته باشم برای خرید گوشی اپل شما نصف قیمت رو برای شکل سیب پشت دستگاه می دید.
    قابلیت هایی که نت 4 داره ایفون 6 نداره

  11. بی طرف می‌گوید

    باسلام
    شخصی که این مقایسه رو انجام داده مطمئنا خودش اپل داره چون فقط برتری اپل رو نوشته که این منصفانه نیست به نظر من تون 4 از اپل6 پلاس از هر نظر بهتره. اپل پول اضافی مارکشو داره میگیره اقا نوت4 فقط……….

  12. messi می‌گوید

    سلام.برای چی بعد از مدتی استفاده کردن از اینستاگرام دیگه نمیشه کسی رو فالو کرد ونمیشه کسی لایک کرد.بعدشم اگه لایک یا فالو میکنی اول شمارتو میخواد بعدشم security code.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      جای این سوال اینجا نیست!
      این مطلب رو بخونید. در بخش سوالات رایج انتهیا مطلب پاسختون هست.
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  13. اپل می‌گوید

    چه قدر دیونه ان دمیان اپلو بانوت مقایسه مى کنن این دیگه مقایسه کردن نداره اپل بهرته من الان تبلت اپل دوسا له دارمش عالیه بابام به دونه نوت 3داره به درد نمى خوره فقط نو ت یه چیزش از اپل بهرته اونم دوربینشه

  14. siavash می‌گوید

    Man har dota gushiyo dust daram
    Jofteshun ensafan harf nadaran.

    Vali ghiyafeye apple khoshgeltare
    Eykash note4 khoshgeltar bud. Onvaght 100% note4 migereftam

  15. milad rahimi می‌گوید

    من قبول دارم بدنه آیفون بهتره
    ولی این مقایسه اصلا منصفانه نبود
    کیفیت صفحه نوت چون super amoled است خیلی بهتر از آیفون
    و بنچمارک های آیفون بیشتر از نوت 4 هست
    دوربین نوت 4 توانایی فیلم برداری 4k رو داره که آیفون نداره
    Air guster و air view در نوت 4 حرف نداره ولی آیفون هم چین چیزی نداره

  16. مهندس می‌گوید

    من خودم6دارم اگه شما خم شدنشو بگید خب بعله درسته چرا چون کلا قطعات اپل فلز هستش وهرفلزی تحت شرایط گرما دچار تغییر میشه ولی کارخانه اپل کیس مخصوص براب جلوگیری ازخم شدن ان طراحی کرده.برنامه هایی ک دراندروید مشاهده میشو اول درiosامتحان شده بعد اگر دران امکان پذیر باشد بعدا ب اندروید منتقل میشود ودراخر سر ب جاوا وشما درمورد برنامه ی فشارسنج گفتید و موظفم بگویم ک این برنامه کاملا اشتباه کارمیکند ولی رمز اثر انگشتی اپل واقعا ب درستی کارمیکندودوربین انهادردوربین درست است تفاوت دربین انهامساوی است و جای خنده دارش این است کسامسونگ 16مگاپیکسلی بادوربین8مگاپیکسلی ان تقریباروبه90درصد یکی هستندمن خودب شخص ازنزدیک دیدم وقتی ک ب ایفون با چکش ضربه میزنند ولی صفحه ی لمسی ان مثل روز اول کار میکندو گران بودن ایفون6+بی دلیل نیس وهنگا فروختن ان انرا باز ب پول خوب میفروشی
    ظبط و قفل ماشین مازراتی ولکسوس را اگر بلد باشید میتوان با ایفون6 انجام داد درحالی ک این کار با برند سامسونگ امکان پذیر نمیباشدپس شما دراین مورد با عقلتان قضاوت کنید.

  17. امین می‌گوید

    همش چرتو پرت سامسونگ نوت 4 از همه نظر بهتر از اپل هست این یه واقعیت لطفا خودتونو گول نزنید

  18. moeid می‌گوید

    من خودم نوت دارم ولی یک بدی که داره بعد یک یا دو سال کاهش قیمت باور نکردنی داره
    :(

  19. مجید می‌گوید

    آیفون همه جوره بهتر از نوت 4 اما به خاطر نبودن لوازم و گرونیشون پیشنهاد مکنم نخرید

  20. علی می‌گوید

    واقعا بعضی از قابلیتای ایفون که تو این سایت نوشته خنده داره اگر ما از برتری های نوت4 حرف بزنیم ایفون داغون میشه.همین که ایفون رم نمیخوره یک عیب بزرگه یا خم شدنش.تو پردازنده هم نوت4 قورت میده ایفونو شما از هر کس بپرسی میگه 70 درصد قیمت ایفون بخاطر مارکشه ولی سامسونگ پول امکاناتشو میگیره.من با هر دوی این گوشیا کار کردم و واقعا نوت4 غولیه برای خودش و ایفون هیچ حرفی نخواهد داشت

    1. سيامك می‌گوید

      عزیزم این که رم نمیخوره چیز خوبیه . من رشتم کامپیوتره و برنامه نویس.بقیه چیزها رو نمیدونم ولی دارا بودن رم خارجی کمکی به کارایی نمیکنه ، و رم خارجی از لحاظ امنیتی بسیار مشکل زا هست .

  21. نوید می‌گوید

    خخخخخ آیفون وی….. شما نوت4 با آیفون6 مقایسه میکنید…معلوم هیچی از گوشی سرتون نمیشه آیفون بهتر از نوت 4…کور خوندید نوت 4یک سر و گردن از اپل بالا تره

  22. امین می‌گوید

    کلا این گزارش به نظر من مقرضانه بود
    یه جور نوشتنش که انگار نوت ها از کوچکترین فن آوری برخوردار نیستن. اگر عنوان مقاله رو بنویسی برتری های آیفون 6 به نوت 4 ، اونوقت قابل قبول هست. ولی من که از موتور جستجوگر شما رو پیدا کردم، انتظار مقایسه داشتم. بالاخره قلم نوت حد اقل 15 کارایی داره که چند تا از این کارایی ها حتی در نوکیا 5800 دیده میشه ولی در آیفون 6 نیست.
    در ضمن این همه تفاوت قیمت فقط برا شش برتری؟؟؟!!!

  23. فريد می‌گوید

    این که گفتن ندازه معلومه که ایفون شش پلاس خیلى عالیه هرچى باشه کارخونه ى اپل مال اماریکا هست ولى سامسونگ ماله کره ى جنوبى همون چشم بربر ها که کارتوناشون هم چشماى خودشونو مثل امریکایى ها میکنن اصلاً سامسونگ همش کپى بردایه اثر انگشت ایکناش …… ولى اپل هیچیش کپى بودارى نیست مثل سامسونگ من خودم راستش وقتى دیدم گلکسى s5اومد گفتم بو بگیرم گرفتم اصلاً خوشم نیومد یعنى اصلا ادم خوشش نمیوند باز الان که اپل ایفون6 تولید کرده خیلى حال میکنم باهاش در جواب اون ادمى هم که گفته اپل همش کلاسه معلومه که اصلاً سنش ده سال ایناس پس حرف نزنه خواهشاً از مدیر سایتم خیلى ممنون هستم₩

  24. ali می‌گوید

    منم تو این فدرا بودم که ایفون خیلی با حاله ولی بعد خریدن فایو اس خیلی حالم بد شد الانم فروختمش دنباله خریدنه نوت 4 هستم ایفون همش کلاسه

  25. zippo می‌گوید

    اگه دقت کنید می بینید که تو ایران اپل فقط بخاطر اسمش طرفدار داره و به نوعی هر کس که دوست داره ژست باکلاسی بگیره و مردم نگاهش کنن میره سراغ اپل… نمیگم اپل برند خوبی نیست ولی اینو دیگه هممون میدونیم که +۶ در مقابل نوت۴ حرفی برای گفتن نداره…..
    این دفاعیاتی هم که میبینین از +۶ در مقابل نوت ۴ میشه همش از روی تعصب بیجا هست
    شعارهایی ازقبیل گوشی خاص واسه ادم خاص فقط رو اونایی تاثیر میذاره که حتی به خودشون هم باور ندارن و این مساله رو با ظاهرسازی میخوان بپوشونن
    زنده باد صاایران D-:

  26. محمد می‌گوید

    بدنه آلومینیمی و باکیفیت؟اگر با کیفیت بود راحت خم نمیشد.در ضمن نوت ۴ نوار فلزی نداره بلکه بدنه اش فلزی فقط قاب پشتش پلاستیکیه.بدنه نوت ۴ به اندازه ای باریک هست که تو دست جا بشه و مثل آیفون خم نشه.در مورد صفحه نمایش هم باید بگم که هم واسه نوت ۴ رزولوشینش بالا تره هم کوائد اچ دیه روشنی تصویرشم به اندازه ست یادتون باشه که روشنی زیادی باتری بیشتری کم میکنه در مورد دوربین باید بگم نوت ۴ تو بنچ مارک ها امتیاز بیشتری گرفته و تنها همین یه قابلیته که آیفون بهتره وگرنه دوربین نوت ۴ هیولاست .در مورد کار کردن با یک دست با دستگاه همه جا گفته شده واسه نوت بهتره چون تمام قابلیت صفحه نمایش در اختیار شماست بر خلاف آیفون.در ضمن این قابلیت آیفون همه جا امکان پذیر نیست ولی نوت ۴ در هر جایی از گوشی برنامه و بازی میتونین اینکارو بکنین که بازم نوت بهتره.یه سری از دوستان میگن این قابلیت استفاده از دستگاه باید واسه خود رابط کاربری اصل گوشی باشه باید بگم اینکه شما میتونین با هر برنامه گوشیتونو شخصی سازی کنین خودش یه قابلیت اندرویده که کمتر در آی او اس دیده میشه و اصلا مثل اندروید نیست شخصی سازیش.به نظر اگه تو این لیست به جای همچین چیزایی که اصلا درست نیست حساسیت و کاربردی بودن سنسور انگشت رو میزاشتین بهتر بود چون واقعا واسه آیفون بهتره.در ضمن باید بگم که این تعریف هایی که کردین کاملا جانبدارنه ست اگه نبود باید قابلیت هایی در نوت ۴ رو که در۶ پلاس وجود نداشت هم مینوشتین که از سنسور ضربان قلب گرفته تا بدنه مقاوم تر نوت ۴ .در خیلی از جاهای دنیا گزارش رسیده که آیفون هم میشه خیلی ها هم تستش کردن دیدن درسته این تست ها رو نوت ۴ هم شده که خیلی بهتر از ۶ پلاس جواب داده.با این همه تفاوت بهتره نگاهی به قیمت نجومی آیفون هم بندازین که خودش یه نقطه منفیه حداقل تو ایران موفق باشید

  27. محمد می‌گوید

    بدنه با کیفیت و آلومینیمی؟اگه خوب بود خم نمیشد

    1. shadmehr می‌گوید

      معلوم که هنوز ایفون دستت نگرفتی تا ببینی اصلا چی هست.

      1. امین می‌گوید

        معلوم هس تو هیچوقت نوت دست نگرفتی. آیفون تو هر خانواده دو سه تا پیدا میشه

  28. Mohamad می‌گوید

    manm ba amir kamelan movafegham

  29. jafar می‌گوید

    این آخریو 100% موافقم

    1. حسام می‌گوید

      خیلی چیز بزرگی نیست. اندروید لانچر های مختلفی داره و تازه با روت کردن گوشی میتونین هرکار دلتون خاص باش بکنین از جمله همین حالت افقی

      1. Amir می‌گوید

        صحبت از قابلیت های اصلی گوشی هست
        با برنامه که هزارتا قابلیت میشه اضافه کرد ولی نسخه اورجینال که خود کمپانی بذاره یک چیز دیگه هست
        بعله