این گوشی اولین گوشی تلفن همراه با یک بازی نصب شده بر روی آن بود!

ما در دنیای زندگی می‌کنیم که هر فرد در هر کجایی که هست، می‌تواند با در اختیار داشتن یک گوشی هوشمند از بازی‌هایی با کیفیت بالا، صدای استریو و گرافیک سه‌بعدی لذت ببرد. ۲۰ سال پیش بازی‌های تلفن همراه به اندازه‌ای که شما تصور می‌کنید هیجان‌انگیز نبوده‌اند.

0

The-Hagenuk-MT-2000

در حقیقت تا سال ۱۹۹۴ گوشی‌هایی با قابلیت اجرای بازی در بازار حضور نداشتند؛ تا اینکه HAGENUK MT-۲۰۰۰ به عنوان اولین تلفن همراهی که لذت بازی کردن را به کاربر می‌بخشید معرفی گردید و سه سال بعد از آن بازی اسنک روی تلفن همراه نوکیا ۶۱۱۰ ظاهر شد.

اولین بازی ساخته شده  توسط Hagenuk برای اجرا بر روی مدل Tetris ،MT-۲۰۰۰ نام داشت که بی‌اندازه  سبک و ساده طراحی شده بود و همین نکته باعث همه‌پسند شدن آن گردید. از آنجایی که Tetris اولین بازی ساخته شده برای اجرا بر روی گوشی‌های همراه بود، قابلیت نصب بر روی هیچ گوشی همراه دیگری را نداشت، زیرا تمام سازندگان گوشی‌های همراه آن زمان تمرکز خود را بر روی کیفیت تماس، قرار داده بودند و توجهی به قابلیت انجام بازی نداشتند.

MT-۲۰۰۰ همچنین به خاطر داشتن دکمه‌های نرم و طراحی آنتن غیر معمول یکی از خاص‌ترین گوشی‌های زمانه‌ی خود محسوب می‌شد، اما علی‌رغم تمام انتظارها نتوانست فروش خوبی در بازار داشته باشد و شاید به همین دلیل باشد که کمتر کسی در مورد آن مطلبی شنیده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.