نوکیا به دنبال درآمدزایی از نام و برند به یادماندنی خود است

ممکن است نوکیا خط تولید گوشی‌های همراه خود را به مایکروسافت فروخته باشد اما هنوز یک مهره برنده دیگر در چنته دارد و این مهره چیزی نیست جز نام و برند به یادماندنی نوکیا.

0

این شرکت در حال حاضر رتبه ۹۸ شرکت‌های با ارزش دنیا را در اختیار دارد و از قرار معلوم برنامه‌هایی برای واگذاری برند نوکیا به همراه تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات سابق این شرکت در سر دارد.

رمزی هایداموس (Ramzi Haidamus) که در حال حاضر به عنوان مدیر کل و مرد شماره یک نوکیا شناخته‌ می‌شود اعلام داشته که این شرکت آزادی عمل کامل را برای در اختیار گذاشتن برند نوکیا به سایر شرکت‌هایی که موبایل تولید نمی‌کنند را دارد. (البته ایشان تاکید داشته که نام برند نوکیا با محصولات شرکتی که احتمالا از نام این برند استفاده خواهد کرد، مرتبط باشد.)

nokia n90

البته وی اشاره‌ای به اینکه در حال حاضر کدام شرکت‌ها مد نظر وی‌ هستند نداشت ولی خاطر نشان کرد که محصولاتی که توسط شرکت‌ خریدار نام برند نوکیا تولید می‌شود به نوعی باید با کالاهای ساخت نوکیا در گذشته هماهنگی داشته باشد.

نوکیا با توجه به قراردادی که در حین معامله خرید بخش موبایل این شرکت توسط مایکروسافت انجام داده، متعهد شده که حق استفاده از نام برند نوکیا را برای گوشی‌های همراه تا ۱۰ سال دیگر ندارد اما پس از سال 2024 مجاز است مجدد به تولید گوشی‌ همراه بپردازد. از طرف دیگر مایکروسافت نیز نام نوکیا را در گوشی‌های همراه جدید کنار گذاشته و تنها به استفاده از نام لومیا بسنده کرده است. (این مورد را در تبلیغ ویدئویی لومیا ۵۳۵ شاهد بودیم)

در همین حین نوکیا نیز اعلام داشته که هیچ‌ برنامه‌ای برای ورود مجدد به عرصه بازار گوشی‌های همراه ندارد. نوکیا در حال حاضر تنها قصد دارد دانش و تجربه خود را در اختیار سایر شرکت‌ها برای تولید گوشی‌های همراه قرار دهد. این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که پایان تولید گوشی‌های همراه به منزله پایان کار نوکیا نبوده و این شرکت در سال جاری میلادی بیشتر از ۹۱۴ اختراع را به ثبت رسانده است.

با این حساب احتمال می‌دهیم تا هنوز تنور نام برند نوکیا داغ است، مدیر عامل این شرکت از فرصت استفاده کرده و از برند نوکیا درآمدزایی ایجاد کند. از طرف دیگر اگر اوضاع به این منوال پیش برود ممکن است شاهد اقدام متقابلی از جانب مایکروسافت نیز در خصوص درآمدزایی از نام برند نوکیا باشیم.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.