6 سورپرایز عجیب در اپلیکیشن‌های اندرویدی که تاکنون نمی‌دانستید

ما اندکی گشتیم و هیجان‌انگیزترین ‌تخم‌مرغ‌های عید پاک مخفی در برنامه‌ها و سرویس‌های اندروید را پیدا کردیم. با خواندن لیست زیر به ما بگویید کدام را بیشتر دوست دارید!

3

اگر یکی از صفحات سنگین و پر از توضیح دیکشنری درباره‌ی تخم‌مرغ‌های عید پاک را بخوانید (و یا مطابق قرن 21 رفتار کنید و در گوگل جست‌وجو کنید) سریعاً متوجه می‌شوید که جدا از تزئینات به معنی ویژگی‌های مستند نشده و غیرمنتظره در یک نرم‌افزار یا دی‌وی‌دی که به‌عنوان شوخی یا جایزه قرار دارند هم است. برای افراد عادی به علت ذاتشان احتمالاً این ویژگی‌ها خسته‌کننده است.

اندروید در هر نسخه یک نکته مخفی در قسمت About دستگاه دارد و آخرین نسخه یعنی شماره 5 یا Lollipop تقریباً خنده‌دار است. به علت وجود تعداد بالای دستگاه‌های اندرویدی این ویژگی‌ها نسبتاً شناخته شده هستند. هم اکنون گوگل پلی بیش از یک میلیون برنامه را داراست و بسیاری از این برنامه‌ها که از بقیه مشهورتر هستند یک یا دو ویژگی مخفی و جالب دارند.

کد Konami

Google-Play-Games-Konami-Code

خب، دقت کنید، Google Play Games را باز کنید (و البته آن را دارید با توجه به اینکه به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه اندرویدیتان وجود دارد) و این حرکات را انجام دهید: صفحه را به سمت پایین بکشید. دوباره پایین. بعد بالا، بالا، چپ، راست، چپ، راست. اگر این‌ها را درست انجام بدهید یک سری دکمه دسته بازی قدیمی روی صفحه ظاهر می‌شود. سپس به ترتیب دکمه‌های B بعد A و بعد استارت را بزنید. تبریک می‌گویم حالا امتیاز “All your games are belong to us” را برای گوگل پلی خود به دست آوردید. که یک ارجاع مشخص به بازی کلاسیک Zero wing است.

با کروم به دور خود بپرخید!

Google-Chrome-Backflip

گوگل کروم را باز کنید و شمارنده‌ی تب‌ها را در بالا سمت راست لمس کنید. و وقتی تب‌هایتان به حالت شناور رفتند تب رویی را پنج بار به سمت بالا بکشید. همه‌ی تب‌ها می‌چرخند! آیا به لوگوی کروم در پشت تب‌ها دقت کردید؟

دایناسور ریز گوگل کروم!

Google-Chrome-Easter-Egg

اگر آخرین ورژن بتای گوگل کروم را دارید وای‌فای و اینترنت گوشی را خاموش کنید. بعد سعی کنید به هر وب‌سایتی که می‌خواهید بروید. مسلماً کروم صفحه خطایی را به همراه توضیحات خطا و یک دایناسور کوچک تک‌رنگ (با توجه به دست‌هایش یک تی-رکس) نشان می‌دهد. روی این حیوان منقرض‌شده ضربه بزنید و حالا می‌توانید بازی کوتاه به‌صورت دویدن و پریدن انجام دهید!

چشمکی به شبیه‌ساز بز

Google-Android-Goat-Code

از ظواهر به نظر می‌آید که اندروید 5 Lollipop بز-دوستانه خواهد بود. این قابلیت خیره‌کننده به خاطر تواضع کدی در آخرین AOSP یعنی نسخه دست‌کاری شده سیستم‌عامل گوگل است. و هدفش تعیین کردن این است که آیا کاربر یک بز است یا خیر! به احترام برنامه‌نویس مسئول برای این کد کلاه‌هایمان را از سر برمی‌داریم.

شورش قرون وسطا در گوگل Hangouts!

Google-Hangouts-Pitchforks

اگر از Hangouts نسخه 2.1 یا بالاتر استفاده می‌کنید با تایپ کردن /pitchforks در محل نوشتن پیام جدید، جمعیتی از روستایی‌های خشمگین را می‌بینید که در صفی با جنگ‌افزار کشاورزی حرکت می‌کنند! قابل توجه‌ترین اثر شورشیان با عزت نفس در قرون وسطا.

اسکلت‌ها و فانوس‌های کدو تنبلی!

HTC-Dot-View-Holloween

آیا گوشی HTC One (M8) به همراه قاب DotView دارید؟ خب اگر هردوی این پیش‌نیاز را داشتید بیشتر از یک هفته پیش در هالووین به خاطر اسکلت رقصنده و فانوس کدوتنبلی روی قاب باهوش غافلگیر می‌شدید! بهتر است تا کریسمس صبر کنیم و ببینیم که آیا HTC چیز شادی برایمان تدارک دیده یا نه!

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. سجاد احمدزاده می‌گوید

    سلام دمتون گرم واقعا پرفکت بود.ممـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــنون.

  2. اردلان می‌گوید

    خخخخخخ
    چه جالب
    اون شورش قرون وسطایی خیلی باهال بود :دی
    ممنون

  3. حسام می‌گوید

    من دات ویو دارم و تاریخ گوشی مو دستی عوض کردم چیز های دیگه نشون داد دات ویو :دی