جانی آیو در مورد طراحی اپل واچ و دزد خطاب کردن کپی کارها از اپل می‌گوید

جانی آیو مدت‌هاست که مرد اول تیم طراحی اپل به شمار می آید. وی اغلب اوقات در ویدئوهای منتشره از جادوی محصولات اپل سخن می‌گوید اما در گفتگوی اخیر، وی صحبتی با رئیس موزه طراحی لندن داشته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

2

آیو تعدادی از انتخاب‌های موجود پیرامون طراحی اپل واچ، ساعت هوشمند این شرکت را توضیح داده و همچنین در خصوص احساس خود در خصوص کپی‌برداری دیگران از کارهای اپل بازهم صحبت کرده است. متاسفانه با خواندن صحبت‌های وی، سوالات زیادی در ذهن انسان نقش می‌بندد که پاسخی هم برایشان وجود ندارد.

در گفتگو پیرامون ساعت هوشمند اپل، از وی سوال شد که چرا اپل تصمیم گرفته یک رابط کاربری با قابلیت شخصی‌سازی را انتخاب کند، علی‌رغم اینکه این مورد مخالف سیاست‌های یکسان‌سازی اپل است، وی معتقد است هدف نهایی آن بوده که سیستمی قابل انعطاف که یک ایده واحد را دنبال می‌کند ایجاد شود. وی در ادامه توضیحات می‌گوید:

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما آن بود که کاربران مختلف دوست ندارند یک محصول واحد و مشترک را بپوشند. من هم فکر نمی‌کنم ما دوست داشته باشیم همگی یک محصول واحد را بپوشیم. دقیقا به همین دلیل ما یک سیستم و نه یک محصول را توسعه دادیم.

xiaomi

خوب! اپل متوجه شده که همه افراد دوست ندارند یک ساعت یک‌شکل را به دست کنند. هر شخصی دوست دارد دستگاه خود را شخصی‌سازی کرده و تجربه کاری متفاوتی داشته باشد اما به راستی این سیاست در طراحی سیستم‌عامل IOS هم لحاظ شده است؟ متاسفانه این سوالی است که از آیو پرسیده نشد.

در خصوص روند طراحی نیز از وی اینگونه سوال شد که چرا وی قدردان الگوبرداران از اپل نیست. علی‌رغم اینکه اپل نیز بارها و بارها از محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر الگوبرداری کرده اما آیو می‌گوید:

شاید ما برای هشت سال بر روی یک قابلیت کار کرده‌ایم و این قابلیت در کمتر از شش ماه کپی‌برداری می‌شود. این کپی‌برداری نیست، بلکه نوعی سرقت است. آن‌ها وقت ما را دزدیده‌اند، وقتی که می‌توانستیم در کنار خانواده‌مان بگذرانیم.

مطمئنا به راحتی می‌توان فهمید که روی اکثر سخنان آیو در خصوص کپی‌برداری، با شرکت‌هایی مانند شیائومی است. اما با نگاهی به بازار گوشی‌های هوشمند متوجه خواهیم شد که همه شرکت‌ها به الگوبرداری و یا حتی بهتر است بگوییم کپی‌برداری قابلیت‌ها از دیگر شرکت‌ها می‌پردازند.

تنها با این روند است که پلتفرم‌های مختلف رشد و توسعه پیدا می‌کنند. اگر شما اکوسیستم گوگل را دوست داشته باشید، به سمت اندروید متمایل خواهید شد اما ممکن است کنترل سنتر اپل را بیش‌از تنظیمات سریع موجود در اندروید دوست داشته باشید و یا حتی کاشی‌های زنده ویندوزفون بیشتر از ویجت‌ها شما را جذب کنند.

 

Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. mohammad می‌گوید

    خوب! اپل متوجه شده که همه افراد دوست ندارند یک ساعت یک‌شکل را به دست کنند. هر شخصی دوست دارد دستگاه خود را شخصی‌سازی کرده و تجربه کاری متفاوتی داشته باشد اما به راستی این سیاست در طراحی سیستم‌عامل IOS هم لحاظ شده است؟ متاسفانه این سوالی است که از آیو پرسیده نشد.
    che rabti dare?! gofte bepooshand, gooshi shamel gadgetaye pooshidanie?!

  2. حسام می‌گوید

    ویجت و کاشی رو با هم مقایسه میکنید؟ واقعا؟؟؟؟؟ اگه اپل از یه شرکتی کپی برداری کنه میگن “الهام گرفته” ولی به شرکت های دیگه میگن دزد. همین آیفون 6 نوارهای پشت گوشی از ام8 “الهام گرفته” شده. این عادت اپله که به همه بگه کپی بردار