تایرهای بدون باد میشلن؛ آیا باید منتظر رفع یک دردسر بزرگ دیگر بشر باشیم؟

اخیرا خبرهایی دربارهٔ نسل جدیدی از تایر‌ها که نیازی به باد ندارند و سوراخ نمی‌شوند منتشر شده که مطمئنا این خبر برای کسانی که از پنچرگیری تایر‌ها خسته شده‌اند، خبر خوشی محسوب می‌شود!

2

tweelCutaway

میشلن نام این نوآوری را Tweel گذاشته، که مرکب از دو کلمه (تایر) Tire و (چرخ) Wheel است. پرده‌های انعطاف‌پذیر موجود در این تایر جایگزین هوا در تایرهای معمولی شده‌اند و سطح بیرونی آن مشابه عاج لاسیک‌های کنونی عمل می‌کند.

Michelin-Tweel-001

مزایای این نوع تایر بدیهی است: نیاز به باد کردن ندارد، سوراخ نمی‌شود و در برابر ناهمواری‌ها و برآمدگی‌ها مقاومت خوبی دارد.

هنوز دسترسی عمومی و قیمت‌گذاری برای این نوع تایر صورت نگرفته هر چند که میشلن به منظور کارآزمایی این تایر‌ها، در سطحی محدود از آن‌ها در لیفتراک‌ و تراکتور استفاده کرده و یک کارخانه را به منظور تولید Tweel اختصاص داده است.

X-Tweel_on_Skid_Steer

به هر حال باید دید که آیا در آینده‌ای نزدیک امکان استفاده از Tweel محقق خواهد شد.

gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. amirreza می‌گوید

    میشلن بهترین لاستیک های دنیا را می زند. در یوتیوب دیدم که لاستیک های هواپیمای غول پیکر ایرباس از میشلن است. فوق العاده است.

  2. reza می‌گوید

    وااای!:)
    باید منتظر باشیم.
    البته من مطمئنم وقتی این محصول بیاد و نهایی بشه بعد 10 سال ایران تو ماشین هاش استفاده میکنه.
    دیدم که میگم!