با سیستم Sesame، افراد معلول نیز می توانند از گوشی هوشمند لمسی خود استفاده کنند

در عصر فناوری اطلاعات، معلولیت جسمی معنایی ندارد زیرا روزبه‌روز ابزارهای هوشمندی روانه‌ی بازار می‌شوند که سعی در کمرنگ‌تر کردن محدودیت‌های جسمی افراد معلول دارند.

0

Sesame نام سامانه‌ای‌ است که به طور ویژه برای افرادی که در استفاده از دستان خود محدودیت داشته و یا به طور کل قادر به استفاده از آن‌ها نیستند، طراحی‌شده است. این سیستم با یک نرم‌افزار و تعدادی سخت‌افزار آشنا همراه می‌شود و هدفش این است که افراد ناتوان هم بتوانند از کاربردهای گوشی‌ هوشمند خود لذت ببرند.

در حقیقت Sesame یک نسخه‌ی اصلاح شده‌ی نرم‌افزاری از گوشی هوشمند Nexus 5 است که هدف آن فراهم آوردن دسترسی بیشتر به کاربردهای مختلف گوشی‌های هوشمند برای افراد معلول است. تیم سازنده این طرح، با هدف کمک و فراهم آوردن شرایط استفاده از زندگی مدرن برای افرادی که از اختلالات مغزی و ام‌اس رنج می‌برند، به فکر تولید این سیستم افتاده‌اند.

sesame-touch-free-smartphone-0

این سیستم با یک نرم‌افزار پیش‌فرض همراه است که اجازه‌ی دسترسی بدون نیاز به لمس را به افراد می‌بخشد. Sesame از فرامین صوتی و حرکات سر جهت کنترل استفاده می‌نماید که به‌کارگیری آن‌ها حتی برای کودکان نیز مقدور است.
به عنوان مثال در نکسوس ۵ با بیان عبارت “Open Sesame” دستگاه روشن‌شده و بلافاصله به دریابی حرکات سر کاربر جهت اجرای فرامین می‌پردازد. نرم‌افزار به کار گرفته شده در این گوشی از دوربین جلوی ۱٫۳ مگا پیکسل آن برای ردیابی حرکات سر استفاده می‌کند.

sesame-touch-free-smartphone

لایه‌ی نرم‌افزاری طراحی شده بر روی این دستگاه به کاربران اجازه دسترسی به کتابخانه‌ی گوگل پلی، دسترسی بدون نیاز به لمس به موارد مختلفی از جمله برقراری تماس و ارسال پیام و حتی ارسال پست‌ در شبکه‌های اجتماعی و بازی کردن را فراهم می‌آورد. پروژه Sesame در حال حاضر در مراحل پایانی کار خود قرار دارد و گروه توسعه‌دهنده‌ی آن در حال اعمال تنظیمات نهایی در نرم‌افزار آن هستند و کماکان انتظار تأمین بودجه‌ی آن را از کمپین Indiegogo دارند.

این محصول هم‌اکنون بر روی ۱۰ نفر به صورت موفق آمیز تست شده و  قیمت اولیه‌ی ۷۰۰ دلار برای آن در نظر گرفته شده است که انتظار می‌رود این رقم پس از ورود به بازار به ۹۰۰ دلار افزایش یابد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.